Андрагогија
Курс:
Андрагошка дидактика (осн.) У оквиру предмета: Андрагошка дидактика
Предавачи:
др Миомир Деспотовић, редовни професор
др Маја Максимовић, доцент др Александар Булајић, доцент др Виолета Орловић Ловрен, ванредни професор обавезни курс Број бодова: 8.00 Садржај курса: Теоријска настава
Теорије наставе у образовању одраслих, Циљеви и функције наставе, Теорије трансфера, Дизајнирање наставе и организованог учења.
Облици и методе наставе са одраслима: Традиционалне наставне методе, Интерактивна настава.
Традиционалне теорије развоја курикулума.
Практична настава
Планирање и обликовање јединица учења и наставе.
Комуникација у образовању одраслих, Модели и технике давања feed-backa-a, Технике презентације и визуализације; Метода предавања, методе и групног рада, радионичарског рада (дискусије, панели, brain-storming, симулације и играње улога), пројектно, кооперативно учење, студије случаја. Модели евалуације програма, процеса и постигнућа.
Структура и процеси развоја курикулума.
Циљ изучавања курса: Упознавање са теоријама и концепцијама наставе и организованог учења одраслих и стицање вештина управљања процесом наставе и организованог учења.
Предуслови за полагање: Психологија зрелог доба и старења Облици наставе: Предавања, семинарска вежбања, интерактивни облици рада и индивидуалне консултације
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Деспотовић, М., (1997) Критичко мишљење код одраслих, ИПА, Филозофски факултет, Београд.
Кнежевић, В., (1986) Структурне теорије наставе, Институт за педагошка истраживања, Београд,.
Paul Roeders, Интерактивна настава, ИПА - Филозофски факултет, Београд.
Савићевић, Д., (2007) Особености учења одраслих, Завод за уџбенике, Београд.
Кнол, Ј., (1988) Методе Курсева и семинара, ДП Ђуро Салај, Београд.
Мüлер, W. Wеигман, С., (2000) Нетрадиционалне методе у образовању одраслих, ХЗПОС, Загреб.