Андрагогија

Курс:
Online oбразовање одраслих (осн.)
У оквиру предмета: Он-лајн oбразовање одраслих
Предавачи: др Тамара Николићдоцент
др Бојан Љујићдоцент
изборни курс
Број бодова: 4.00
Садржај курса: Теоријска и практична настава: Учење на даљину и online образовање – теоријске поставке. Терминолошко-појмовне дилеме (учење на даљину, електронско учење, online образовање и учење, виртуелно образовање и учење). Виртуелна реалност, виртуелни универзитет и виртуелна учионица. Карактеристике и специфичности LMS-а (Learninig Management System). Виртуелна учионица – Moodle. Основне функције Moodle-а. Менторски рад у Moodle-у. Комуникација и интеракција у виртуелном образовном окружењу. Основна начела комуникације у виртуелном простору и правила net етике. Карактеристике online учења и поучавања. Индивидуално и колаборативно online образовање и учење. Специфичности улоге ментора у online образовању. Задаци и вештине ментора (креирање форума, креирање собе у причаоници, унос података, преглед поступака, израда и исправка тестова, оцењивање писаних радова студената). Специфичности евалуације online образовања и учења одраслих.
Циљ изучавања курса: Стицање знања и вештина ради управљања online образовањем и учењем одраслих.
Предуслови за полагање: Испуњене обавезе предвиђене Статутом
Облици наставе: Предавања, вежбања, супервизија рада у рачунској учионици, менторски рад online.
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Đurović, Lj. i Grujić, Lj. (2008) Učenje na daljinu, Tehnika i informatika u obrazovanju TIO 08, Čačak, Fakultet tehničkih nauka
Globokar, J. L. (2010) Introduction to Online Learning: A Guide for Students, London, SAGE Publications, Inc.
Horton, W. Horton, K. (2003) E-Learning Tools and Technologies, Wiley Publishing, Inc.
Kačavenda-Radić, N., Nikolić-Maksić, T. i Ljujić, B. (2011) Alternativni pristupi obrazovanju odraslih: učenje bazirano na računarskoj igri, Inovacije u nastavi
Lazarević, B. (2007) Komunikacija i interakcija u online edukaciji – vrste i specifičnosti, u zborniku: Andragogija na početku trećeg milenijuma, Beograd, IPA
Ljujić, B. (2011) Menadžerske kompetencije instruktora u online obrazovanju odraslih, Obrazovanje odraslih
Ljujić, B. (2011). Students Evaluation of Educational Work in Computer Classroom and Implications for Its Enhancement, Evaluation in Education in the Balkan Countries.
Ljujić, B. (2013). Kompjuterska pismenost studenata i procena značaja interakcije u kompjuterskim učionicama.
Miljković, J. i Ljujić, B. (2012) Informaciono-komunikacione tehnologije (IKT) i menadžment u obrazovanju, Pedagogijа
Nikolić Maksić, T. (2010) Online Mentoring in Adult Education, in: Adult Education: The Response to Global Crisis – Strenghts and Challenges of the Profession, Belgrade, IPA
Nikolić-Maksić, T. and Ljujić, B. (2010) The Use of Learning Log in Online Education, in: ICT in the Education of the Balkan Countries, Varna: BASOPED
Ovesni, K. (1998), Online model obrazovanja i njegova primena u pripremanju andragoških kadrova, Zbornik predavanja NETFORUM, ’98, YUCCA, Beograd
Ovesni, K. (2001) Razvoj kadrova za koncepciju medijske pismenosti, u: Tehnologija, informatika, obrazovanjе
Radovanović, V. i Savić, Lj. (2011) Obrazovanje i trening na internetu, Tehnologija, informatika i obrazovanje za društvo učenja i znanja 6 (Međunarodni Simpozijum), Čačak, Tehnički fakultet Čačak.
Rudestam, K. E. and Schoenholtz-Read, J. (Eds.), (2010) Handbook of Online Learning (2nd ed.), London, SAGE Publications, Inc.
Salmon, G. (2004) E-moderating: The Key to Teaching and Learning Online, Taylor and Francis Books Ltd, London
Salmon, G. (2006) E-tivites: The Key to Active Online Learning, Routledge Palmer, London, NY
Savić, A. (2010). Sistem za učenje na daljinu. Beograd: Zadužbina Anrejević.
↑↑↑