Андрагогија
Курс:
Филозофија образовања одраслих (осн.) У оквиру предмета: Филозофија образовања одраслих
обавезни курс Број бодова: 4.00 Садржај курса: Теоријска настава:
- Упознавање са појмовним апаратом филозофије образовање одраслих;
- Главни филозофски правци (прагматизам, либерализам, просветитељство, хуманизам,
структурализам, феноменологија, постструктурализам...;
- Модернизам и постмодернизам као контекст развоја андрагошке теорије и праксе;
- Филозофска мисао XX века и њен утицај на образовање одраслих (Бубер, Фреире, Роџерс,
Грамши, Хабермас, Фуко, Дерида...);
- Вредности, циљеви, знање и садржаји у образовању одраслих;
- Социјални покрети и њихов допринос филозофији образовања (постколонијализам, феминизам, еколошки покрет...);
Практична настава:
- Анализа дискурса андрагошке теорије и праксе;
- Откривање личне филозофије образовања. Циљ изучавања курса: Упознавање са главним филозофским правцима и концепцијама образовања одраслих и разумевање филозофских школа мишљења и парадигми целоживотног учења и образовања одраслих.
Предуслови за полагање: Положен предмет "Историја образовања одраслих". Облици наставе: Предавања, групни рад, истраживачки рад, рефлексивне дискусије.
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
- Добријевић, А. (2006). Између образовања и самообразовања: Од Блдунга до етике врлине. Филозофија и друштво, 1/2006.
- Максимовић, М. (2012). Теорије учења и односи моћи у образовању одраслих. Андрагошке студије, 1.
- Пејатовић, А. (Едс.). Андрагогија на почетку трећег миленијума, Универзитет у Београду, Институт за педагогију и андрагогију, Филозофски факултет, Београд.
- Поповић, К. (2012). (wитх Максимовић, М.). Квалитет образовања одраслих у Европи као дискурзивна пракса. Ин: Алибабић, Ш. и други (Едс.). Квалитет у образовању – изазови и перспективе. Београд: ИПА
- Поповић, К. (2007): Мартин Бубер - Андрагошко наслеђе за изазове новог времена. Ин: Алибабић, Ш., Пејатовић, А. (Едс.). Андрагогија на почетку трећег миленијума, ИПА, Београд.
- Савићевић, Д. (2002). Филозофски основи андрагогије. Београд: ЗУНС, ИПА Филозофски факултет.