History

History – Bachelor’s Degree 2014
Methods in teaching History
Status: optional
Recommended Year of Study: 4
Recommended Semester: 7
ECTS Credits Allocated: 12.00
Pre-requisites: Passed exams according to the programs of the departments at the University of Philosophy (including psychology and pedagogy)

Course objectives: Methodological preparation of students for working in the education sector (elementary to upper ed). Through the theoretical and practical aspects of the course, students will be trained to independently conducting class, apply research methods in history class, and produce textbooks and accompanying workbooks or manuals.

Course description: Theoretical component: History of education, methodological approaches in teaching history in elementary or high school education, fundamentals of archiving – especially related to cooperation between archives and schools, methodology of scientific research especially related to producing scientific articles & papers of all types – final bachelor's, masters level work, examining textbooks and producing manuals and didactic materials, writing and administering exams (for a license). Practical component (fieldwork): Students will intern at an elementary school.Total hours should add up to 40. During the internship students will conduct research for their final paper.

Learning Outcomes: Upon completing this course, students will possess basic theoretical and methodological knowledge necessary for conducting history class (applying research methods), producing textbooks, manuals and other didactic materials, producing school chronicles and working with and editing materials for class.

Literature/Reading:
  • Zakon o osnovama obrazovanja i vaspitanja
  • Standardi kvaliteta rada obrazovno-vaspitnih ustanova, Beograd 2010
  • Standardi kompetencija za profesiju nastavnika i njihovog profesionalnog razvoja, Beograd 2011
  • Pravilnik o stalnom stručnom usavrđavanju i sticanju zvanja nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika, Službeni glasnik RS, br. 13/2012 od 24.02.2012.
  • M. Perović, Metodika nastave istorije, Beograd 1995.
  • Z.Deletić, Ogledi o nastavi istorije, Kosovska Mitrovica 2012.
  • M. Lazić, „Primena istorijske karte u nastavi“, Nastava istorije, 1, Novi Sad, 1995, 66–72.
  • S. Mandić, Kompjuterizacija i storiografija 1995-2005, Beograd 2008.
  • M. Šuica, Dnevnici iz prošlosti, udžbenik za izborni predmet Svakodnevni život u prošlosti za peti razred, Zavod za udžbenike Beograd 2008.
  • M. Šuica, Udžbenici istorije – retrospektiva nove generacije, Udžbenik i savremena nastava, Zbornik povodom 50 godina rada Zavoda za udžbenike, Beograd 2007.
  • M.Šuica, South Eastern Europe – an Historical Region and its Significance, Pulverfass, Powder Keg, Baril de Poudre?, Studien zur Internationalen Schulbuchforschung Schriftenreihe des GEI,118, 243-265, Hannover 2007
  • M.Šuica, Nastava istorije, R. Mihaljčić, M. Šuica, S. Knežević, Priručnik za nastavnike istorije za 6. razred osnovne škole, Zavod za udžbenike, Beograd 2010, 5-67.
  • M. Šuica, S.Knežević, Radna sveska iz istorija s odabranim tekstovima za 6. razred osnovne škole, Zavod za udžbenike Beograd 2008.
  • Obrazovni standardi za kraj obaveznog obrazovanja, predmet istorija, Beograd 2009.
  • Ključni pojmovi za kraj obaveznog obrazovanja, Istorija, priručnik za nastavnike (koautor), Beograd 2008.
  • Istorija, kako efikasno predavati i učiti istoriju u funkcionalnom osnovnom obrazovanju odraslih, vodič za nastavnike i polaznike drugi i treći ciklus, Druga šansa, Beograd 2011
  • M. Šuica, B. Stojanović, Priručnik za nastavnike istorije za 6. razred osnovne škole, Beograd 2005.
  • A. Đurović, „Strukturna analiza uspeha učenika u nastavi istorije u gimnazijama kao osnova za postavku diferenciranog nastavnog metoda“, zbornik radova sa Desetog kongresa istoričara Jugoslavije, Beograd, 1998, 623–632.
  • R. Stradling, Nastava evropske istorije 20. veka, Beograd 2002.
  • R.Stradling, Multiperspektivnost u nastavi istorije, vodič za nastavnike, Beograd 2004
  • B. fon Boris, Multiperspektivnost, utopijska pretenzija ili izvodljiva osnova učenja istorije u Evropi, Nastava i istorija 1 (2003)
  • M. Šuica, Kako predavati multiperspektivnost u Srbiji, izazovi i ograničenja, Nastava i istorija 2 (2004)
  • Preporuke Saveta Evrope, (Preporuke za nastavu istorije u 21 veku Preporuka (2001)15, Preporuke o nastavi istorije u konfliktnim i postkonfliktnim okruženjima Recommendation 1880 (2009); Preporuke o interkulturalnom dijalogu i slici o „drugome“ u nastavi istorije Recommendation CM/Rec(2011)
  • I.Ivić,A.Pešikan,S.Janković,S.Kijevčanin,Aktivno učenje,1-2,Institut za psihologiju,Beograd 1997.
  • Vodič za unapređivanje interkulturalnog obrazovanja, grupa autora, Beograd 2012.
  • A. Pešikan, „Shvatanje istorijskog vremena kod dece – pregledni članak sa pogledom unapred“, Nastava istorije, 3, Novi Sad, 1996, 110–129.
  • M.Ristović,D.Stojanović,Detinjstvo u prošlosti,Udruženje za društvenu istoriju,Beograd 2001
  • Nastava moderne istorije Jugoistočne Evrope, Dodatni nastavni materijali, istorijske čitanke 1-4, Centar za demokratiju i pomirenje u Jugoistočnoj Evropi, Beograd 2010.
  • R.Špadijer,Udžbenik istorije kao izvor znanja i nastavno sredstvo,u:Nastava istorije,5,Novi Sad,1997,262-275
  • I.Ivić, A.Pešikan, S.Antić, Vodič za dobar udžbenik,opšti standardi kvaliteta udžbenika, Novi Sad 2008.
  • F.Pingel,UNESCO Guidebook on Textbook Research and Textbook Revision,Paris Braunschweig, 2010.
↑↑↑