Етнологија и антропологија

Курс:
Национална етнологија/антропологија-Економија и култура (осн.)
Предавачи: др Илдико Ердеиванредни професор
др Марија Брујић (дев.Крстић)ванредни професор
обавезни курс
Број бодова: 6.00
Садржај курса: Polazeći od pretpostavke savremene antropologije potrošnje, da "ne postoji univerzalni način da se troši", na kursu će savremena ekonomska kretanja i odnosi, uobičajeno vezani za institucionalni, ekonomski i kulturni okvir kapitalizma, biti posmatrani i analizirani u kontekstu postsocijalističke transformacije društava jugoistočne Evrope. Pažnja će biti posvećena i elementima socijalističkog nasleđa,poput državno kontrolisane ekonomije, alokacije kao izvora političke moći i ideološke suprotstavljenosti potrošnji.
Циљ изучавања курса: Osvetliti veze između ekonomije i kulture, kroz proučavanje povezanosti između ekonomije (naročito oblasti potrošnje) i ostalih aspekata društva i kulture, poput politike, ideologije, srodstva, rituala, u socijalizmu i postsocijalizmu.
Предуслови за полагање: Bez uslova
Облици наставе: Predavanja, samostalni istraživački rad studenata/kinja, seminarske diskusije
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Ildiko Erdei, Antropologija potrošnje, XX vek, Beograd, 2008
Daniel Miller, Consumption Studies as the Transformation of anthropology, u: Acknowledging Consumption, Routledge, London and New York, 1996, 264-295
Ketrin Verderi, Šta je bio socijalizam i šta dolazi posle njega, Fabrika knjiga, Beograd, 2005
Sheila Fitzpatrick, Everyday Stalinism, Ordinary Life in Extraordinary Times: Soviet Russia in the 1930s, Oxford University Press, 1999, 40-66
David Crowley and Susan E. Reid (eds.), Style and Socialism: Modernity and Material Culture in Post-War Eastern Europe, Berg Publishers, 2000
Sue Bridger and Frances Pine (eds.), Surviving post-socialism, Local strategies and regional responses in eastern Europe and the former Soviet Union, Routledge, London and New York, 1998
Ruth Mandel & Caroline Humphrey, Markets and Morralities, Ethnographies of Postsocialism, Berg, Oxford, New York, 2002
Susan E. Reid, Cold War in the Kitchen: Gender and the De-Stalinization of Consumer Taste in the Soviet Union under Khrushchev, Slavic Review, Vol 61, No 2, 2002, 211-252
↑↑↑