Историја уметности
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Уводна разматрања
Идеја модерности и модерно доба: историјске, социо-културне одреднице / Капиталистичко друштво и модерни град / Национално и интернационално |
1. недеља вежбе - Почеци модерне уметности – вежбе
Уводна разматрања: методологија, дефинисање хронолошког оквира, проблемска питања.
|
2. недеља предавање - Мане и импресионизам 1. део
Мане и импресионизам, слика модерног живота и нова слика природе |
2. недеља вежбе - Почеци модерне уметности – вежбе
Уводна разматрања: методологија, дефинисање хронолошког оквира, проблемска питања.
|
3. недеља предавање - Мане и импресионизам, 2. део
Језик и идеологија импресионистичког сликарства / Светлост, оптика, кретање, фактура... / Емпиризам и реализам / Клод Моне и сликање у серијама |
3. недеља вежбе - Почеци модерне уметности – вежбе
Појава модерних тенденција у уметности региона; дефинисање појма «почеци модерне уметности» у контексту анализираних целина, друштвене разлике у периоду између последње деценије XIX века и Првог светског рата; Светска изложба у Паризу 1900; повезивање на регионалном нивоу.
|
4. недеља предавање - «Примитивно»: утицај неевропских култура на модерну уметност, 1. део
«Примитивно»: утицај неевропских култура и европских предренесансних култура на модерну уметност: јапанизам у сликарству, продор афричке трибалне скулптуре, Океанија и др. |
4. недеља вежбе - Почеци модерне уметности – вежбе
Идеја и значај југословенских изложби, концепт интегралног југословенства у култури, политичке поларизације, реализација, учесници, Лада; Формирање уметничких група, међународне изложбе и регионална сарадња, анализирају се као одреднице културолошког контекста који је узорчник развоја, размене идеја и формирања заједничког уметничког круга. |
5. недеља предавање - «Примитивно»: утицај неевропских култура на модерну уметност, 2. део
«Примитивно»: утицај неевропских култура и европских предренесансних култура на модерну уметност: јапанизам у сликарству, продор афричке трибалне скулптуре, Океанија и др. |
5. недеља вежбе - Почеци модерне уметности – вежбе
Почеци модерне уметности у српском сликарству 1900-1921; анализира се уметничка сцена од продора импресионистичких идеја до појаве авангардних тенденција. |
6. недеља предавање - Улога боја у формирању модерне слике, 1. део
Улога боја у формирању модерне слике (импресионизам и постимпресионизам, мапирање; Ван Гог, Гоген; научна примена боје, Ж.Сера; фовизам и А. Матис...) |
6. недеља вежбе - Почеци модерне уметности – вежбе
Почеци модерне уметности у српском сликарству 1900-1921; анализира се уметничка сцена од продора импресионистичких идеја до појаве авангардних тенденција. |
7. недеља предавање - Улога боја у формирању модерне слике, 2. део
Улога боја у формирању модерне слике (импресионизам и постимпресионизам, мапирање; Ван Гог, Гоген; научна примена боје, Ж.Сера; фовизам и А. Матис...) |
7. недеља вежбе - Почеци модерне уметности – вежбе
Почеци модерне уметности у српском сликарству 1900-1921; теме и идеје. |
8. недеља предавање - Улога боја у формирању модерне слике, 3. део
Улога боја у формирању модерне слике (импресионизам и постимпресионизам, мапирање; Ван Гог, Гоген; научна примена боје, Ж.Сера; фовизам и А. Матис...) |
8. недеља вежбе - Почеци модерне уметности – вежбе
Почеци модерне уметности у српском сликарству 1900-1921; социолошка матрица као основа тумачења.
|
9. недеља предавање - «Експресија», емоција и емпатија, 1. део
«Експресија», емоција и емпатија: од постимпресионизма до фовизма и немачког експресионизма |
9. недеља вежбе - Почеци модерне уметности – вежбе
Почеци модерне уметности у српском сликарству 1900-1921; анализе појединачних опуса релевантних за схватање епохе.
|
10. недеља предавање - Настанак «аналитичке» линије модерне уметности, 1. део
Настанак «аналитичке» линије модерне уметности: Сезан, кубизам |
10. недеља вежбе - Почеци модерне уметности – вежбе
Практичнe вежбе у музејима и галеријама.
|
11. недеља предавање - Настанак «аналитичке» линије модерне уметности, 2. део
Настанак «аналитичке» линије модерне уметности: Сезан, кубизам |
11. недеља вежбе - Почеци модерне уметности – вежбе
Практичне вежбе у музејима и галеријама.
|
12. недеља предавање - Импресионизам у српском сликарству 1907-1919
|
12. недеља вежбе - Почеци модерне уметности – вежбе
Практичне вежбе у музејима и галеријама.
|
13. недеља предавање - Закључна разматрања
|
13. недеља вежбе - Закључна разматрања
|
14. недеља вежбе - Припрема за колоквијум
|
14. недеља - - Припрема за колоквијум
|
15. недеља - - колоквијум
|
15. недеља - - колоквијум
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
B. Denvir, Post-Impressionism, London 1992, 11-107
Concepts of Modern Art, (revised and enlarged edition) ed. by N. Stangos, Penguin books, 1981; 1990 (Fauvism, Expressionism, Cubism; 11-79)
Lazar Trifunovic, Srpsko slikarstvo 1900-1950, Beograd 1973 (poglavljе: Svetlost)
James H. Rubin, Impressionism, Phaidon, 1999, 7-117
Richard R. Brettell, Modern Art 1851-1929, Oxford History of Art, 1999, 4-27
Општа допунска литература
Art in Theory 1900-1990, An Anthology of Changing Ideas, ed. by C.Harrison & P. Wood, Oxford/Cambridge 1992; 1993; 1994; 1995; 1996 (poglavlje: I, IIB )
James H. Rubin, Impressionism, Phaidon, 1999
T.J.Clark, The Painting of Modern Life, Princeton, 1984; 1999
C.Harrison, F.Frascina,G.Perry, Primitivism, Cubism, Abstraction, The Early Twentieth Century, The Open University/Yale University, 1993 (8-173)
Richard R. Brettell, Modern Art 1851-1929, Oxford History of Art, 1999
C.Rhodes, Primitivism in Modern Art, London 1997
W.Dube, The Expressionists, London 1972
S.Whitfield, Fauvism, London 1991; 1996
E. Fry, Cubism, London 1966
L. Nochlin, The Politics of Vision, Essays on Nineteenth Century Art and Society, Thames&Hudson, 1989; 1991; 1994
Karl E. Šorske, Fin de Siecle u Beču, Politika i kultura, Beograd 1998.
Pjer Frankastel, Impresionizam, Beograd 2000, 9-114