Мобилност - Искуства - Историја

Мобилност - искуства студената историје

Име и презиме: Милан Пиљак
E-пошта: milance.333@gmail.com

Студијска група: Историја, Kатедра за oпшту савремену историју
Ниво студија: докторске студије

Период мобилности: 1. април 2010 – 31. септембар 2010.
Програм: Erasmus Mundus, Basileus Program
Универзитет: Свети Климент Охридски, Софија


Због чега сте се одлучили за мобилност?
Тема докторске тезе на којој радим бави се компаративном анализом феномена у Југославији и Бугарској. Како би компарација била темељно обављена било је потребно обавити детаљна истраживања у архивима и библиотекама у Софији. Истовремено то је била прилика за усавршавање језика, обављање интервјуа са сведоцима догађаја и размена мишљења са колегама који се баве истим периодом, укључујући и колеге који се баве сродним наукама.

Каква су искуства на универзитету на којем боравите/боравили сте?
Из личног искуства могу рећи да ми је наведени програм умногоме омогућио да прикупим неопходан материјал за тезу, као и да је допринео мом сазревању као истраживача у раду са бугарским колегама.

Шта по Вашем мишљењу представља или може представљати највећи проблем у току периода мобилности?

Највећи проблем по мени представља што је моја генерација докторат уписала током фебруара месеца и од тада нам се води почетак године, што доводи до раскорака са динамиком студирања и прикупљања докумената приликом апликације, а потом и активирања програма.

Опишите због чега бисте препоручили мобилност другим студентима, као и то због чега је не бисте препоручили?
У сваком случају бих препоручио мобилност колегама јер на тај начин долази до највеће размене знања и искустава. Такође, људи се уче вештинама обезбеђивања средстава за своје пројекте. Иако је то у овим корацима симболично, барем је добар почетак. Не бих препоручио само у случају да колега није сигуран шта би желео да ради у дотичној институцији, што може довести до тога да изгуби драгоцено време током боравка у истој.

Да ли имате савет за будуће мобилне студенте?
Само да утврде са својим ментором чиме желе да се баве, а затим да одаберу који програм и институција би били најбољи за њихово даље усавршавање које могу искористити по своме повратку.

↑↑↑