Педагогија

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
предавање - Упознавање са програмом, правима и обавезама, начинима паћења и вредновања.
- Упознавање са програмом (циљевима, садржајима, начином рада, литературом), правима и обавезама, начинима паћења и вредновања постигнућа.

1. недеља
вежбе - Проблемски приступ педагошкој прошлости.

2. недеља
предавање - Методологија истраживања у области историје педагогије.
– Развој историје педагогије као научне педагошке дисциплине. – Методолошки приступи у историји педагогије. – Критика извора.

2. недеља
вежбе - Педагошке идије и пракса у античко доба.
– Педагошка мисао у античкој филозофији (паидеиа). – Школе и образовање у старoj Грчкoj и Риму
Литература: – Аристотел (1980): Никомахова етика, БИГЗ, Београд, стр. 3-49;
– Јегер, В. (1991): Паидеиа – обликовање грчког човека, БИГЗ, Београд, стр. 150-171; 243-271; 511-561.
– Платон (1990): „О васпитању и образовању нараштаја“, у Закони, БИГЗ, Београд, стр. 207-253.
– Ђурић, М. (1990): „Платон“, стр. 315-360; „Софисти“, стр. 175-186; стр. „Сократ“, 233-277; „Аристотел“, стр. 369-417, у Историја хеленске етике, ЗУНС, Београд.

3. недеља
предавање - Педагошка идеје у доба хуманизма и ренесансе.
– Педагошка мисао Ф. Раблеа и М. Монтења. – Анализа извора: Рабле, Ф. (2002), Гаргантуа и Пантaгrуел.

3. недеља
вежбе - Јана Амоса Коменски и развој нововековне педагогије.
– Педагошко дело Ј. А. Коменског и настанак нововековне педагогије. – Анализа извора: Коменски, Ј. А. (1970), Велика дидактика, Пампаедиа, Пандидаксија.
Литература: – Коменски, Ј. А. (1970): „Пампаедиа – V поглавље – Пансколија односно отварање школа на сваком месту. Нужност, могућност и лакоћа успевања у том подухвату (уколико му се добро приступи)“, Педагогија (Београд), 25(1), стр. 209–217.
– Коменски, Ј. А. (1970): „Пандидаксија (Панпедагогија) – VII. Поглавље – расправља о универзалним педагозима, пансофијским наставницима, стручњацима у вештини предавања свега свима и са свих тачака гледишта; испитује нужност и услове њиховог живота“, Педагогија (Београд), 25(1), бр. 1, стр. 218–235.
– Коменски, Ј. А. (2000): Велика дидактика, ЗУНС, Београд, стр. стр. 118-157, 235-259.
– Поткоњак, М. Н. (1970): „Филозофске основе педагошких погледа Јана Амоса Коменског“, Педагогија (Београд), 25(1), стр. 27–34.

4. недеља
предавање - Педагошка мисао Џ. Лока, Ж. Ж. Русоа и Ј. Х. Песталоција.
– Компаративна анлиза педагошке мисли Џ. Лока, Ж. Ж. Русоа и Ј. Х. Песталоција.
Литература: – Русо, Ж. Ж. (1989): Емил или о васпитању, Естетика, Ваљево – Београд, стр. 59-76, 95-104, 113-134, 247-300.
– Лок, Џ. : Мисли о васпитању, ЗУНС, Београд, стр. 27-42, 144-164.

4. недеља
вежбе - Педагошке идеје И. Канта. Педагошки систем Ј. Ф. Хербарта.
- Педагошке идеје И. Канта. Педагошки систем Ј. Ф. Хербарта.
Литература: – Новичкова, Г. А. (2004): „Педагошка антропологија Имануела Канта“, Педагогија (Београд), бр. 4, стр. 16–29.

5. недеља
предавање - Педагошки концепт Ф. Фребела.
Педагошки концепт Ф. Фребела.

5. недеља
вежбе - Анализа референтних часописа из опште историје педагогије.

6. недеља
предавање - Педагогија радне школе Г. Кершенштајнера.
- Педагошки концепт Г. Кершенштајнера.

6. недеља
вежбе - Педагогија радне школе Г. Кершенштајнера.
- Анализа извора: Кершенштајнер, Г. (1939), Теорија образовања.
Литература: – Илић, А. (2003): „Појам образовања у теорији Георга Кершенштајнера“, Настава и васпитање, бр. 4, стр. 464-474.

7. недеља
предавање - Прагматистичка педагогија Џона Дјуиа.
- Анализа извора: Дјуи, Џ. (1983), „Моје педагошко Вјерују”,

7. недеља
вежбе - Израда семинарског - истраживаког рада.
- Избор једне од понуђених тема, рад на формулисању циља, истраживачког задатака, избору литературе: 1. Схватања педагошких класика о природи детета и процесу развоја. 2. Схватања педагошких класика о суштини, циљу, значају и могућностима васпитања. 3. Схватања педагошких класика о принципима и методама васпитања. 4. Схватања педагошких класика о образовању.

8. недеља
предавање - Израда семинарског - истраживаког рада.
- Избор једне од понуђених тема, рад на формулисању циља, истраживачкoг задатака, на структури семинарског рада, избору литературе.

8. недеља
вежбе - Израда семинарског - истраживаког рада.
- Избор једне од понуђених тема, рад на формулисању циља, истраживачкoг задатака, на структури семинарског рада, избору литературе.

9. недеља
предавање - Схватања педагошких класика о суштини, циљу, значају и могућностима васпитања.
– Упоредна анализа схватања педагошких класика о суштини и циљу, значају и могућностима васпитања..

9. недеља
вежбе - Схватања педагошких класика о принципима и методама васпитања.
– Полазна тачка дискусије је Кершенштајнерово учење о приниципима васпитања и њиховом функционалном јединству.

10. недеља
предавање - Однос педагошке теорије и праксе.
– Схватања педагошких класика о односу педагошке теорије и праксе: „примена“ теорије у пракси, пракса као извор теорије. – Практични педагошки рад Ј. Х. Песталоција, Ф. Фребела, Г. Кершенштајнера, А. С. Макаренка.

10. недеља
вежбе - Израда семинарског рада.
- Рад на структури семинарског рада, избору литературе.

11. недеља
предавање - Aнализа семинарског – истраживачког рада.
– Групна анализа семинарског – истраживачког рада.

11. недеља
вежбе - Aнализа семинарског – истраживачког рада
– Групна анализа семинарског – истраживачког рада.

12. недеља
предавање - Aнализа семинарског – истраживачког рада.
– Групна анализа семинарског – истраживачког рада.

12. недеља
вежбе - Aнализа семинарског – истраживачког рада.
– Групна анализа семинарског – истраживачког рада.

13. недеља
предавање - Израда завршне форме семинарског – истраживачког рада.
– Израда завршне форме семинарског – истраживачког рада.

13. недеља
вежбе - Израда завршне форме семинарског – истраживачког рада
- Израда завршне форме семинарског – истраживачког рада

14. недеља
предавање - Усмена одбрана семинарског – истраживачког рада.
- Усмена одбрана семинарског – истраживачког рада.

14. недеља
вежбе - Усмена одбрана семинарског – истраживачког рада.
- Усмена одбрана семинарског – истраживачког рада.

15. недеља
предавање - Усмена одбрана семинарског – истраживачког рада.
- Усмена одбрана семинарског – истраживачког рада.

15. недеља
вежбе - Усмена одбрана семинарског – истраживачког рада.
- Усмена одбрана семинарског – истраживачког рада.
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
− Дјуи, Џ. (1983): „Моје педагошко Вјерују”, Педагогија (Београд), бр.1, стр. 167-176.
− Вујисић-Живковић, Н. (2004): „Савремена перцепција Кантове педагогије“, Педагогија (Београд), бр. 4, стр.1–15.
− Вујисић-Живковић, Н. (2007): „Васпитање човека: Фребелов пример”, Педагогија (Београд), бр. 4, стр. 667–681.
− Кершенштајнер, Г. (1939): Теорија образовања, Геца Кон, Београд, стр. 21-86.
− Младеновић, Р. В. (2005): „Јохан Хајнрих Песталоци – поводом 130-годишњице од његове смрти“, Педагогија, бр. 1, стр. 122-135.
− Песталоци, Ј. Х. (1964): Како Гертруда учи своју децу, Просвета, Београд, стр. 19-87.
− Пијаже, Ж. Ж. (2008): „Значај Јана Амоса Коменског данас“, Педагогија (Београд), бр. 3, стр. 115–128.
− Рабле, Ф. (2002): Гаргантуа и Пантaгруел, Дерета, Београд, стр. 42-66, 135-161, 229-255.
− Хербарт, Ј. Ф. (1960): „Нацрт педагошких предавања”, у Р. Миловановић, Збирка текстова педагошких класика, Савремена школа, Београд, стр. 333-348.
↑↑↑