Педагогија

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
предавање - Представљање предметног програма.

2. недеља
семинар - Дефинисање појмова кључних за тематску и предметну област - I део.

3. недеља
семинар - Дефинисање појмова кључних за тематску и предметну област - II део.

4. недеља
предавање - Развој школе као институције као унапређивање праксе и резултата школског рада.

5. недеља
предавање - Аутономија школе као претпоставка и резултат развоја школе као институције.

6. недеља
предавање - Значај и одлике процеса реформе школског система.

7. недеља
предавање - Претпоставке успешности спровођења реформе школског система.

8. недеља
пројекат - Припрема за истраживачки рад студената у школи.

9. недеља
пројекат - Реализација истраживачког рада студената у школи.

10. недеља
пројекат - Презентација и анализа резултата истраживачког рада студената у школи.

11. недеља
предавање - Развој квалитета школског образовања као циљ реформе школског система.

12. недеља
предавање - Домети и ограничења стандардизације у области школског образовања.

13. недеља
предавање - Евалуација школског рада у циљу развоја школе као иснтитуције.

14. недеља
предавање - Улога актера школског система у развоју и реформи школе и школског система.

15. недеља
вежбе - Припрема за израду завршног писаног рада (припрема за испит).
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Квалитетно образовање за све - изазови реформе образовања у Србији (2004), Београд: Министарство просвете и спорта Републике Србије.
Хебиб, Е. (2013): Како развијати школу, развојни и реформски процеси у области школског образовања, Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета.
Angus, M. (2004): The Rules of School Reform, London: Routledge Falmer. (стр. 30-42)
Cummings, W.K. (2010): How Educational Systems Form and Reform, in: Zajda, J. & Geo-Jaja, M.A. (ed.): The Politics of Education Reforms (19-39), London and New York: Springer.
Dalin, P. (2005): School Development – Theories and Strategies, An International Handbook, London and New York: Continuum. (стр. 65-79; 93-130; 133-135)
Datnow, A. et al. (2006): Integrating Educational Systems for Successful Reform in Diverse Contexst, Cambridge: University Press. (стр. 93-122)
Grauwe, de A. & J. P. Naidoo (2004): School Evaluation for Quality Improvement: Issues and Challenges, in: Grauwe, de A. & J. P. Naidoo (ed.): School Evaluation for Quality Improvement (15-40), Paris: Unesco.
Osborne, S.P. & K. Brown (2005): Managing Change and Innovation in Public Service Organizations, London: Routledge. (стр. 24-45)
Reynolds, D. (2007): School Effectiveness and School Improvement: Links With The International Standards / Accountability Agenda, in: Townsend, T. (ed.): International Handbook of School Effectiveness and Improvement (471-484), Dordrecht: Springer.
Scheerens, J. (2000): Improving School Effectiveness, Paris: UNESCO. (стр. 18-34)
Schlechty, Ph.C. (1997): Inventing Better School, San Francisco: Jossey-Bass. (стр. 134-153)
Zeus, L. (2003): Ideology, Discourse and School Reform, London: Praeger. (стр. 1-19)
↑↑↑