Психологија

Курс:
Когнитивно процењивање 1 (осн.)
У оквиру предмета: Когнитивно процењивање 1
Предавачи: др Ана Алтарас Димитријевићванредни професор
др Зорана Јолић Марјановићванредни професор
обавезни курс
Број бодова: 3.00
Садржај курса: A. Osnovne postavke i načela (psihološka, psihometrijska i etička) kognitivnog procenjivanja B. Teorijske osnove, metrijske karakteristike i način primene (zadavanje, ocenjivanje i interpretacija rezultata) a. Ravenovih progresivnih matrica b. Haris-Gudinaf testa crtanja ljudske figure c. Bender-Geštalt testa (GTPO II) d. Kos-Goldštajnovog testa C. Posebna pitanja u kognitivnom procenjivanju: a. Procenjivanje putem neverbalnih testova inteligencije b. Dinamičko procenjivanje c. Multikulturalnost u kognitivnom procenjivanju i procena kognitivnih sposobnosti u posebnim populacijama d. Rano kognitivno procenjivanje
Циљ изучавања курса: Upoznavanje sa osnovnim principima i praksom kognitivnog procenjivanja, repertoarom i svojstvima neverbalnih instrumenata za procenu kognitivnih sposobnosti i da ovlada njihovom praktičnom primenom.
Предуслови за полагање: Психологија интелигенције (услов за слушање и полагање)
Облици наставе: a. Predavanja. Ukupno 18 časova u semestru. b. Vežbe: Ukupno 21 čas u semestru
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Alfonso, V. Č. & Prat, S. J. (2000). Sporna pitanja i predlozi za obučavanje profesionalaca u procenjivanju inteligencije. Psihologija u svetu 5(1), str.33-46
APA (1997). Etički principi psihologa i kodeks ponašanja (prevedeno poglavlje iz: P.D. Flanagan, J. L. Genshaft & P.L. Harrison (ur.). Contemporary Intellectual Assessment. New York:The Guilford Press
Bracken, B. & Walker, K. C. (1997). The Utility of Intelligence Tests for Preschool Children. U: P.D. Flanagan, J. L. Genshaft & P.L. Harrison (ur.). Contemporary Intellectual Assessment
Flanagan, P.D., Genshaft, J. L. & Harrison, P.L. (ur.). Contemporary Intellectual Assessment, str. 563-567. New York: The Guilford Press
Helms, J. E. (1997). The Triple Quandary of Race, Culture, and Social Class in Standardized Cognitive Ability Testing. U:P.D. Flanagan, J.L. Genshaft & P.L. Harrison (ur.).Contemporary Int. Assessment
Ittenbach, R. F., Esters, I. G. & Wainer, H. (1997). The History of Test Development. U: P.D. Flanagan, J. L. Genshaft & P.L. Harrison (ur.). Contemporary Intellectual Assessment
Kamphaus, R. W., Petoskey, M. D. & Walters Morgan, A. (1997). A History of Intelligence Test Interpretation. U: P.D. Flanagan, J.L. Genshaft & P.L. Harrison (ur.). Contemporary Intellectual Assessment
Lidz, K. S. (1997). Pristupi dinamičkog procenjivanja. (prevedeno poglavlje iz: P.D. Flanagan, J. L. Genshaft & P.L. Harrison (ur.). Contemporary Intellectual Assessment
Thorndike, R. M. (1997). The Early History of Intelligence Testing. U: P.D. Flanagan, J. L. Genshaft & P.L. Harrison (ur.). Contemporary Intellectual Assessment
↑↑↑