Психологија

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
предавање - Школа као контекст учења и развоја први део

2. недеља
предавање - Школа као контекст учења и развоја други део

3. недеља
предавање - Школа и морални развој
Литература: Миочиновић, Љ. (2004): ’’Морални развој и морално васпитање’’, Београд: Институт за педагошка истраживања (стр. 63-112).
Визек-Видовић, В, Ријавец, М, Влаховић-Штетић, В, Миљковић, Д. (2003): Психологија образовања, Загреб: ИЕП-ВЕРН, стр.65-70, 277-306

4. недеља
предавање - Процена способности у школском контексту
Литература: Визек-Видовић, В, Ријавец, М, Влаховић-Штетић, В, Миљковић, Д. (2003): Психологија образовања, Загреб: ИЕП-ВЕРН, стр.70-84

5. недеља
предавање - Школско оцењивање
Литература: Визек-Видовић, В, Ријавец, М, Влаховић-Штетић, В, Миљковић, Д. (2003): Психологија образовања, Загреб: ИЕП-ВЕРН, стр.421-443

6. недеља
предавање - Наставник у контексту инклузивног образовања
Литература: Визек-Видовић, В, Ријавец, М, Влаховић-Штетић, В, Миљковић, Д. (2003): Психологија образовања, Загреб: ИЕП-ВЕРН, стр.106-126
Армстронг, Т. (2008). Најбоље школе. Загреб: ЕДУKА, стр. 15-79 и 125-173 Рајовић, В. и Станимировић, Д. (2006). Одговорност према професији и клијенту (у области рада са особама са посебним потребама). Примењена психологија, 205-217
Rajović, V. i Stanimirović, D. (2006). Odgovornost prema profesiji i klijentu (u oblasti rada sa osobama sa posebnim potrebama). Primenjena psihologija, 205-217

7. недеља
предавање - Даровитост
Литература: Gardner,H.,Kornhaber M.L.& Wake,W.K.(1996): Intelligence:Multiple Perspectives, Harcourt Brace College Pub. Prvo i drugo poglavlje
Vizek-Vidović, V, Rijavec, M, Vlahović-Štetić, V, Miljković, D. (2003): Psihologija obrazovanja, Zagreb: IEP-VERN,127-133

8. недеља
предавање - Напуштање школовања

9. недеља
предавање - Конфликти у школском контексту
Литература: Петровић, Д. (2008).Конфликти са наставницима. Зборник учитељског факултета Ужице., 11(10). стр. 33-50.
Петровић, Д. (2008).Конфликти са наставницима. Зборник учитељског факултета Ужице., 11(10). стр. 33-50.

10. недеља
предавање - Образовање и развој интеркултуралне осетљивости
Литература: Gošović, R., Mrše, S., Jerotijević, M., Petrović, D., Tomić, V. (2012): Vodič za unapređenje interkulturalnog obrazovanja, drugo izdanje, Grupa Most, Beograd, str. 9-18

11. недеља
предавање - ЕУ теме у развоју образовања

12. недеља
предавање - Међународна и национална тестирања
Литература: Бауцал, А. (2012): Кључне компетенције младих у Србији у ПИСА 2009 огледалу. Институт ѕа психологију и Влада РС.
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Перкинс, Д: Паметне школе(1992) (сажетак на српском приређен у Р.Росандић, Педагошка психологија, Срипта Учитељског факултета)
Л. Вучић (1991):Педагошка психологија(одабрана поглавља)
Бауцал, А. (2012): Кључне компетенције младих у Србији у ПИСА 2009 огледалу. Институт ѕа психологију и Влада РС.
Видовић, В., Ријавец, М., Влаховић-Штетић, В., Миљковић, Д. (2003) Психологија образовања, Загреб, ИЕП-ВЕРН’ (одабрана поглавља)
Општа допунска литература
Игњатовић-Савић, Н. (1990): Педагошке импликације теорије Виготског. Психологија, XXIII, 1-2, стр. 145-153
Микалачки-Бриски, А. (1989): Педагошке импликације Пијажеове теорије, Београд: савез друштава психолога Србије, стр. 46-59
Бауцал, А, Павловић-Бабић, Д, (2009): Квалитет и праведност образовања у Србији, Београд: Влада РепубликеСрбије, Министарство просвете Републике Србије, Институт за психологију, стр.23-58
↑↑↑