Психологија
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Историја развоја тестова интелигенције и интерпретације резултата
Интелигенција и тестови интелигенције: Историја развоја тестова интелигенције и интерпретације резултата; Шта мере тестови интелигенције? Литература: • Ittenbach, R. F., Esters, I. G. & Wainer, H. (1997). The History of Test Development. U: P.D. Flanagan, J. L. Genshaft & P.L. Harrison (ur.). Contemporary Intellectual Assessment (str. 17-31), New York: The Guilford Press.
|
• Kamphaus, R. W., Petoskey, M. D. & Walters Morgan, A. (1997). A History of Intelligence Test Interpretation. U: P.D. Flanagan, J. L. Genshaft & P.L. Harrison (ur.). Contemporary Intellectual Assessment (str. 32-47), New York: The Guilford Press.
• Thorndike, R. M. (1997). The Early History of Intelligence Testing. U: P.D. Flanagan, J. L. Genshaft & P.L. Harrison (ur.). Contemporary Intellectual Assessment (str. 3-16), New York: The Guilford Press.
2. недеља предавање - Основне поставке и начела когнитивног процењивања
Кључна питања у обучавању професионалаца за когнитивно процењивање
Етичка начела у когнитивном процењивању
Литература: • APA (1997). Etički principi psihologa i kodeks ponašanja; Kodeks nepristrasnog testiranja u obrazovanju; Kodeks profesionalnih odgovornosti u merenju u obrazovanju. (prevedeno poglavlje iz: P.D. Flanagan, J. L. Genshaft & P.L. Harrison (ur.). Contemporary Intellectual Assessment, str. 563-567. New York: The Guilford Press.)
|
• Alfonso, V. Č. & Prat, S. J. (2000). Sporna pitanja i predlozi za obučavanje profesionalaca u procenjivanju inteligencije. Psihologija u svetu 5(1), str.33-46.
3. недеља предавање - Невербални тестови способности
Невербални тестови интелигенције: опште карактеристике
|
4. недеља вежбе - Равенове прогресивне матрице
Равенове прогресивне матрице: теоријске основе, метријске карактеристике и примена инструмента Литература: Interni materijal: priručnici za testove i skice za pisanje izveštaja sa testiranja
|
5. недеља вежбе - Харис-Гудинаф тест цртања људске фигуре
Харис-Гудинаф тест цртања људске фигуре: теоријске основе, метријске карактеристике и примена инструмента Литература: Interni materijal: priručnici za testove i skice za pisanje izveštaja sa testiranja
|
6. недеља вежбе - Бендер-гешталт тест
Бендер-гешталт тест (варијанта ГТПО II): теоријске основе, метријске карактеристике и задавање теста Литература: Interni materijal: priručnici za testove i skice za pisanje izveštaja sa testiranja
|
7. недеља вежбе - Бендер-гешталт тест
Бендер-гешталт тест: оцењивање и интерпретација резултата; писање извештаја са тестирања |
8. недеља вежбе - Бендер-гешталт тест
Бендер-гешталт тест: вежбање задавања и оцењивања инструмента |
9. недеља вежбе - Кос-Голдштајнов тест састављања коцки
Кос-Голдштајнов тест састављања коцки: теоријске основе, метријске карактеристике и примена инструмента Литература: Interni materijal: priručnici za testove i skice za pisanje izveštaja sa testiranja
|
10. недеља предавање - ПОСЕБНА ПИТАЊА У КОГНИТИВНОМ ПРОЦЕЊИВАЊУ: Динамичко процењивање
ПОСЕБНА ПИТАЊА У КОГНИТИВНОМ ПРОЦЕЊИВАЊУ
Динамичко процењивање
Литература: • Lidz, K. S. (1997). Pristupi dinamičkog procenjivanja. (prevedeno poglavlje iz: P.D. Flanagan, J. L. Genshaft & P.L. Harrison (ur.). Contemporary Intellectual Assessment, str. 281-297. New York: The Guilford Press.)
|
11. недеља предавање - ПОСЕБНА ПИТАЊА У КОГНИТИВНОМ ПРОЦЕЊИВАЊУ: Културална еквивалентност тестова
Мултикултуралност у когнитивном процењивању
Процена когнитивних способности у посебним популацијама (деца из интелектуално депривираних средина, деца са телесним хендикепима...)
Литература: • Helms, J. E. (1997). The Triple Quandary of Race, Culture, and Social Class in Standardized Cognitive Ability Testing. U: P.D. Flanagan, J. L. Genshaft & P.L. Harrison (ur.). Contemporary Intellectual Assessment (str.517-532), New York: The Guilford Press.
|
12. недеља предавање - ПОСЕБНА ПИТАЊА У КОГНИТИВНОМ ПРОЦЕЊИВАЊУ: Рано когнитивно процењивање
Рано когнитивно процењивање Литература: • Bracken, B. & Walker, K. C. (1997). The Utility of Intelligence Tests for Preschool Children. U: P.D. Flanagan, J. L. Genshaft & P.L. Harrison (ur.). Contemporary Intellectual Assessment (str. 484-502), New York: The Guilford Press.
|
13. недеља вежбе - СИНТЕЗА
Завршно разматрање кључних питања везаних за когнитивно процењивање и примену невербалних тестова способности |