Psihologija
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Генератори индивид. разлика, таксономије и одређење плаузибилних ендофенотипова
•Представљање, упознавање са структуром предмета и испита, наставницима, обавезама и литературом
•Генератори индивидуалних разлика, њихове таксономије и одређење плаузибилних ендофенотипова |
1. недеља вежбе - Генератори индивид. разлика, таксономије и одређење плаузибилних ендофенотипова
Генератори индивидуалних разлика, њихове таксономије и одређење плаузибилних ендофенотипова |
2. недеља предавање - Савремене методе у истраживању индивидуалних разлика
•Истраживачки нацрти
•Статистичке методе
•Психофизиолошке методе (ЕЕГ, евоцирани потенцијали, ПЕТ, електродермална активност, кардиоваскулана активност, ЦТ, МРИ, фМРИ)
•Неурофармаколошки метод |
2. недеља вежбе - Избор теме за семинарски рад и избор релевантне литературе
•Утврђивање тема и избор чланака
•Утврђивање структуре семинарског рада
|
3. недеља предавање - Еволуција и индивидуалне разлике
•Методе
•Контроверзне теме
•Преживаљавање, спаривање, родитељство и живот у групи
•Доприноси еволуционе психологије психологији индивидуалих разлика Литература: Tooby, J. & Cosmides, L. (1990). On the Universality of Human Nature and the Uniqueness of the Individual: The Role of Genetics and Adaptation. Journal of Personality, 58: 18-67
|
3. недеља вежбе - Израда нацрта истраживања – избор проблема и методологије (менторски рад)
•Утврђивање истраживачких питања
•Утврђивање елемената нацрта које студент треба да развије
|
4. недеља предавање - Систем за бих. активацију и систем за бих. флексибилност
•Историјски преглед система за само-стимулацију
•Факторско-аналитичке студије
•Природа конзуматорног понашања евоцираног системом за бих. активацију
•Неуродинамика система за самостимулацију
•Улога система за бих. активацију у учењу и памћењу
•Бих. сисем активације и делузионо понашање
•Бих.флексибилност/ригидност и ставови/ интересовања/ вредности
•Улога ових система у цвкодневном понашању људи (задовољство животом, академска успешност, успешност на послу, здравље, положај у групи) |
4. недеља вежбе - Систем за бих. активацију и систем за бих. флексибилност: мерење
•Упознавање са мерним инструментима
•Примена релевантних метода у решавању проблема везаних за дату област
|
5. недеља предавање - Систем за бих. инхибицију и регулацију реакција на стрес
•Преклинички модели изучавања страха
•Факторско-аналитичке студије
•Базични мождани систем за генерисање страха
•Неуродинамика система за бих. инхибицију
•Систем за бих. инхибицију и учење
•ХПА (Хипоталамо-питуитарно-адренална) оса
•Стрес и метаболизам
•Глукокортикоидни рецептор
•Генетски полиморфизми и стрес
•Улога ових система у свакодневном понашању људи(задовољство животом, академска успешност, успешност на послу, здравље, положај у групи) |
5. недеља вежбе - Систем за бихејвиоралну инхибицију и регулацију реакција на стрес: мерење
•Упознавање са мерним инструментима
•Примена релевантних метода у решавању проблема везаних за дату област
|
6. недеља предавање - Систем за регулацију реакција напада (агресивност)
•Таксономије агресивности
•Факторско-аналитичке студије
•Улога срединских и социјалних варијабли у генерисању агресивности
•Базични мождани системи за генерисање агресивности
•Неуродинамика система за регулацију напада
•Улога система за бихејвиоралну флексибилност/ригидност и система за регулацију реакција напада у понашању људи и њиховом свакодневном прилагођавању (задовољство животом, академска успешност, успешност на послу, здравље, положај у групи) |
6. недеља вежбе - Систем за регулацију реакција напада (агресивност): мерење
•Упознавање са мерним инструментима
•Примена релевантних метода у решавању проблема везаних за дату област
|
7. недеља предавање - Дезинтеграција регулативних функција (психотицизам, схизотипалност)
•Историјски преглед система за интеграцију регулативних функција
•Факторско-аналитичке студије
•Базични мождани системи који учествују у интеграцији регулативних функција
•Неуродинамика система за интеграцију регулативних функција
•Улога система за интеграцију регулативних функција у понашању људи и њиховом свакодневном прилагођавању (задовољство животом, академска успешност, успешност на послу, здравље, положај у групи) |
7. недеља вежбе - Дезинтеграција регулативних функција (психотицизам, схизотипалност): мерење
•Упознавање са мерним инструментима
•Примена релевантних метода у решавању проблема везаних за дату област
|
8. недеља предавање - Самопоимање и самоевалуација 1
•Историјски преглед истраживања самопоимања и самоевалуације
•Факторско-аналитичке студије
|
8. недеља вежбе - Самопоимање и самоевалуација 1: мерење
•Упознавање са мерним инструментима
•Примена релевантних метода у решавању проблема везаних за дату област
|
9. недеља предавање - Самопоимање и самоевалуација 2
•Локус контроле, одбрамбени механизми и самопоимање
•Самопоимање и разноврсни бихејвиорални корелати
|
9. недеља вежбе - Самопоимање и самоевалуација 2: мерење
•Упознавање са резултатима добијеним на различитим групама |
10. недеља предавање - g-фактор, групни фактори и метакогниција
•g и групни фактори
•хеуристике у закључивању, метакогниција и индивидуалне разлике
Литература: Jensen, A. (1998). The g-factor. Westport, CT: Praeger (odabrana poglavlja)
|
10. недеља вежбе - Излагање и дискусија семинарског рада
Излагање семинарских радова (Powerpoint презентација обавезна) у оквиру 15 минута, и одговарање на питања колега и наставника (5 минута) |
11. недеља предавање - Генетска/ срединска детерминисаност понашања
•Популациона генетика
•Квантитативна генетска теорија
•Кванитативне генетске методе: понашање животиња, породичне студије људског понашања, студије близанаца и адопционе студије
•Доприноси беихејвиоралне генетике психологији индивидуалих разлика
Литература: Plomin, R., DeFries, J.C. & McClearn (1990). Behavioral Genetics: A primer. New York: Freeman and company (odabrana poglavlja).
|
11. недеља вежбе - Излагање и дискусија семинарског рада
Излагање семинарских радова (Поwерпоинт презентација обавезна) у оквиру 15 минута, и одговарање на питања колега и наставника (5 минута) |
12. недеља предавање - Излагање и дискусија резултата тестирања (или конструкције мерног инструмента)
•Излагање резултата тестирања, или конструкције мерног инструмента (Powerpoint презентација обавезна) у оквиру 10 минута, и одговарање на питања колега и наставника (5 минута) |
12. недеља вежбе - Излагање и дискусија нацрта истраживања
•Излагање нацрта истраживања (Поwерпоинт презентација обавезна) у оквиру 10 минута, и одговарање на питања колега и наставника (5 минута) |
13. недеља предавање - Психологија индивидуалних разлика и ментални поремећаји
•Димензионално и категоријално схватање менталних болести
•Природа менталних болести и таксометријски модели
•Друге емпиријске парадигме у истраживању природе менталних поремећаја
•Карактеристике постојећих система за класификацију менталних обољења и вероватне карактеристике будућих
•Досадашњи резултати емпиријских истраживања менталних поремећаја у смислу њиховог адекватнијег опојмљења као димензија или категорија Литература: Meehl, P.E. (1995). Bootstraps Taxometrics: Solving fhe Classification Problem in Psychopahology. American Psychologist, 50: 266-275.
|
Widiger, T. A. & Samuel, D. B. (2005). Diagnostic Categories or Dimensions? A Question for the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders – Fifth Edition. Journal of Abnormal Psychology, 114: 494-504.
13. недеља вежбе - Психологија индивидуалних разлика и ментални поремећаји: мерење
•Упознавање са мерним инструментима
•Примена релевантних метода у решавању проблема везаних за дату област
|
14. недеља - - Рекапитулација градива и припрема за испит
|
15. недеља - - Испит
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Zuckerman, M. (2005). Psychobiology of personality. Cambridge: Cambridge University Press (odabrana poglavlja).
Hogan, R., Hogan, J. & Roberts B. W. (1996). Personality Measurement and Employment Decisions: Questions and Answers. American Psychologist, 51:469-477