Psihologija

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
предавање - Еволуција и индивидуалне разлике
•Методе •Контроверзне теме •Преживаљавање, спаривање, родитељство и живот у групи •Доприноси еволуционе психологије психологији индивидуалих разлика
Литература: Tooby, J. & Cosmides, L. (1990). On the Universality of Human Nature and the Uniqueness of the Individual: The Role of Genetics and Adaptation. Journal of Personality, 58: 18-67

1. недеља
предавање - Увод: генератори индивид. разлика, таксономије и одређење ендофенотипова
•Представљање, упознавање са структуром предмета и испита, наставницима, обавезама и литературом •Предмет проучавања ове научне дисциплине •Генератори индивидуалних разлика, њихове таксономије и одређење плаузибилних ендофенотипова

2. недеља
предавање - Савремене методе и технике истраживања у психологији индивидуалних разлика
•Истраживачки нацрти •Статистичке методе •Психофизиолошке методе (ЕЕГ, евоцирани потенцијали, ПЕТ, електродермална активност, кардиоваскулана активност, ЦТ, МРИ, фМРИ) •Неурофармаколошки метод

2. недеља
предавање - Генетска/ срединска детерминисаност понашања
•Популациона генетика •Квантитативна генетска теорија •Кванитативне генетске методе: понашање животиња, породичне студије људског понашања, студије близанаца и адопционе студије •Доприноси беихејвиоралне генетике психологији индивидуалих разлика

3. недеља
семинар - Индивидуално/групно испитивање неком од техника за проц. личности/интелигенције
•Одабир психичке карактеристике која ће се испитивати •Одабир технике којом ће се дата психичка функција (или ендофенотип) испитивати •Испитаници и начин презентације налаза

3. недеља
семинар - Избор теме за семинарски рад и избор релевантне литературе
•Утврђивање тема и избор чланака •Утврђивање структуре семинарског рада

4. недеља
предавање - Систем за бих. активацију и систем за бих. флексибилност
•Историјски преглед система за само-стимулацију •Факторско-аналитичке студије •Природа конзуматорног понашања евоцираног системом за бих. активацију •Неуродинамика система за самостимулацију •Улога система за бих. активацију у учењу и памћењу •Бих. сисем активације и делузионо понашање •Бих.флексибилност/ригидност и ставови/ интересовања/ вредности •Улога ових система у цвкодневном понашању људи (задовољство животом, академска успешност, успешност на послу, здравље, положај у групи)

4. недеља
семинар - Конструкција мерног инструмента 1
•Одабир конструкта •Развијање индикатора •Испитаници и структура извештаја

5. недеља
предавање - Систем за бих. инхибицију и регулацију реакција на стрес
•Преклинички модели изучавања страха •Факторско-аналитичке студије •Базични мождани систем за генерисање страха •Неуродинамика система за бих. инхибицију •Систем за бих. инхибицију и учење •ХПА (Хипоталамо-питуитарно-адренална) оса •Стрес и метаболизам •Глукокортикоидни рецептор •Генетски полиморфизми и стрес •Улога ових система у свакодневном понашању људи(задовољство животом, академска успешност, успешност на послу, здравље, положај у групи)

5. недеља
вежбе - Систем за бих. инхиб., актив., флексибилност и регул. реакција на стрес: мерење
•Упознавање са мерним инструментима •Примена релевантних метода у решавању проблема везаних за дату област

6. недеља
предавање - Систем за регулацију реакција напада (агресивност)
•Таксономије агресивности •Факторско-аналитичке студије •Улога срединских и социјалних варијабли у генерисању агресивности •Базични мождани системи за генерисање агресивности •Неуродинамика система за регулацију напада •Улога система за бихејвиоралну флексибилност/ригидност и система за регулацију реакција напада у понашању људи и њиховом свакодневном прилагођавању (задовољство животом, академска успешност, успешност на послу, здравље, положај у групи)

6. недеља
семинар - Конструкција мерног инструмента 2
•Одабир конструкта •Развијање индикатора •Испитаници и структура извештаја

7. недеља
предавање - Дезинтеграција регулативних функција (психотицизам, схизотипалност)
•Историјски преглед система за интеграцију регулативних функција •Факторско-аналитичке студије •Базични мождани системи који учествују у интеграцији регулативних функција •Неуродинамика система за интеграцију регулативних функција •Улога система за интеграцију регулативних функција у понашању људи и њиховом свакодневном прилагођавању (задовољство животом, академска успешност, успешност на послу, здравље, положај у групи)

7. недеља
вежбе - Дезинтеграција регулативних функција и рег. реакција напада: мерење
•Упознавање са мерним инструментима •Примена релевантних метода у решавању проблема везаних за дату област

8. недеља
предавање - Самопоимање и самоевалуација
•Историјски преглед истраживања самопоимања и самоевалуације •Факторско-аналитичке студије •Локус контроле, одбрамбени механизми и самопоимање •Самопоимање и разноврсни бихејвиорални корелати

8. недеља
вежбе - Самопоимање и самоевалуација: мерење
•Упознавање са мерним инструментима •Примена релевантних метода у решавању проблема везаних за дату област

9. недеља
предавање - Егзекутивне функције и меморија
•Појам егзекутивних функција •Структура егзекутивних функција •Мерење егзекутивних функција •Меморија: појам, структура и мерење

9. недеља
вежбе - Егзекутивне функције: мерење
•Упознавање са мерним инструментима •Примена релевантних метода у решавању проблема везаних за дату област

10. недеља
предавање - g-фактор, групни фактори и метакогниција
•g и групни фактори •хеуристике у закључивању, метакогниција и индивидуалне разлике
Литература: Jensen, A. (1998). The g-factor. Westport, CT: Praeger (odabrana poglavlja)

10. недеља
вежбе - g-фактор, групни фактори и метакогниција: мерење
•Упознавање са мерним инструментима •Примена релевантних метода у решавању проблема везаних за дату област

11. недеља
семинар - Излагање и дискусија семинарског рада 1
Излагање семинарских радова (Powerpoint презентација обавезна) у оквиру 15 минута, и одговарање на питања колега и наставника (5 минута)
Литература: Plomin, R., DeFries, J.C. & McClearn (1990). Behavioral Genetics: A primer. New York: Freeman and company (odabrana poglavlja).

11. недеља
семинар - Излагање и дискусија семинарског рада 2
Излагање семинарских радова (Powerpoint презентација обавезна) у оквиру 15 минута, и одговарање на питања колега и наставника (5 минута)

12. недеља
семинар - Излагање и дискусија резултата индивидуалног/групног испитивања 1
•Излагање резултата тестирања, или конструкције мерног инструмента (Powerpoint презентација обавезна) у оквиру 10 минута, и одговарање на питања колега и наставника (5 минута)

12. недеља
семинар - Излагање и дискусија резултата индивидуалног/групног испитивања 2
Излагање резултата тестирања, или конструкције мерног инструмента (Powerpoint презентација обавезна) у оквиру 10 минута, и одговарање на питања колега и наставника (5 минута)

13. недеља
семинар - Презентација мерног инструмента и резултата добијених његовим задавањем 2
Презентација мерног инструмента и резултата добијених његовим задавањем(Powerpoint презентација обавезна) у оквиру 10 минута, и одговарање на питања колега и наставника (5 минута)

13. недеља
семинар - Презентација мерног инструмента и резултата добијених његовим задавањем 1
Презентација мерног инструмента и резултата добијених његовим задавањем(Powerpoint презентација обавезна) у оквиру 10 минута, и одговарање на питања колега и наставника (5 минута)

14. недеља
- - Рекапитулација градива и припрема за испит

15. недеља
- - Испит
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Zuckerman, M. (2005). Psychobiology of personality. Cambridge: Cambridge University Press (odabrana poglavlja).
Hogan, R., Hogan, J. & Roberts B. W. (1996). Personality Measurement and Employment Decisions: Questions and Answers. American Psychologist, 51:469-477
↑↑↑