Psihologija

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
предавање - Интерперсонална комуникација
Појам, елементи и карактеристике интерперсоналне комуникације Специфичности интерперсоналне комуникације у школском контексту

1. недеља
вежбе - Зашто су комуникацијске вештине (не)потребне психолозима?
(дискусија)

2. недеља
предавање - Улога личности у интерперсоналној комуникацији
Значај самопоимања за делотворну интересоналну комуникацију Четири нивоа самосвесности – Џохари модел

2. недеља
вежбе - (Не)функционалност изношења информација о себи (самоотварања) у интерперосналној
(анализа примера)

3. недеља
предавање - Улога опажања у интерперсоналној комуникацији
Основне фазе процеса опажања особа Фактори који утичу на опажање особа Стратегије за обезбеђивање тачности опажања

3. недеља
вежбе - Регистровање и анализа примера нетачног опажања у школском контексту
- Студенти су обавезни да на састанак са наставником додју са предлогом теме за семинарски рад и предлогом чланака који ће се користити за писање семинарског рада - Заједно са наставником се утврдјује тема и избор чланака - Заједно са наставником се утврдјује структура семинарског рада

4. недеља
предавање - Улога емоција у интерперсоналној комуникацији
Појам, природа и врсте емоција Значење појединих емоција у интерперсоналној комуникацији

4. недеља
вежбе - Ефикасно изражавање емоција и реаговање на емоције других у интерперсоналној ком
(уочавање препреке и формулисање сугестија за њихово превазилажење – дискусија и рад у малим групама)

5. недеља
предавање - Улога слушања у интерперсоналној комуникацији
Фактори који отежавају/олакшавају слушање Седам начина неслушања Активно слушање и његове функције у комуникацији

5. недеља
вежбе - Технике активног слушања: сумирање, постављање отворених питања, парафразирање,
(увежбавање техника кроз играње улога)

6. недеља
предавање - Вербална комуникација
Конотативно и денотативно значење поруке Шумови у комуникацији и трасирање комуникацијског поља

6. недеља
вежбе - Дванаест застоја у комуникацији по Гордону
(анализа примера застоја у комуникацији)

7. недеља
предавање - Два типа порука и њихов ефекат на интерперсоналну комуникацију
Поруке у којима се нуди решење, омаловажавајуће и индиректне поруке (ТИ-поруке) Директне, уважавајуће и неоптужујуће поруке (ЈА-пруке)

7. недеља
вежбе - Елементи ЈА-поруке
(формулисање примера ЈА-порука у различитим школским ситуацијама и дискусија о ефектима тако формулисаних ЈА-проука)

8. недеља
предавање - Невербална комуникација
Карактеристике невербалне комуникације Облици невербалне комуникације

8. недеља
вежбе - Паралингвистички знаци
Паралингвистички знаци (анализа видео снимка) Избор примера за анализу конфликта - Студенти су обавезни да на вежбе дођу са предлогом примера за анализу конфликта - Заједно са наставником се врши избор примера за анализу

9. недеља
предавање - Интерперсонална комуникација и моћ
Дистрибуција моћи у образовном систему Подстицање самопоуздања у школском контесту (интраперсонална моћ) Асертивност (интерперсонална моћ)

9. недеља
вежбе - Асертивно реаговање
(групна анализа различитих ситуација из школског контекста и формулисање асертивног одговора за сваку од тих ситуација)

10. недеља
предавање - Конфликти и интерперсонална комуникација
Природа и динамика интерперсоналних конфликата Стилови понашања у конфликту Продуктивне и непродуктивне стратегије решавања конликта

10. недеља
вежбе - Фазе конструктивног решавања сукоба
(симулација)

11. недеља
предавање - Интерперсонална комуникација и развијање сарадничких односа
Успостављање сарадње са школском управом, наставницима и родитељима Изграђња квалитетног односа са ученицима

11. недеља
вежбе - Успостављање ефикасне комуникације и квалитетног односа између ученика и наставн
(дискусија)

12. недеља
предавање - Програми за професионално усавршавање из области комуникације и решавања сукоба
Анализа садржаја програма за професионално усавршавање

12. недеља
вежбе - Презентација програма за професионално усавршавање
гостовање аутора појединих програма)

13. недеља
предавање - Завршни преглед
Излагање семинарских радова и дискусија Студенти излажу своје семинарске радове (Поwерпоинт презентација обавезна) у оквиру 10 минута

13. недеља
вежбе - Излагање семинарских радова и дискусија (наставак)
Студенти излажу своје семинарске радове (Поwерпоинт презентација обавезна) у оквиру 10 минута Завршна дискусија о изложеним радовима

13. недеља
вежбе - Излагање семинарских радова и дискусија (наставак)
Студенти излажу своје семинарске радове (Поwерпоинт презентација обавезна) у оквиру 10 минута Завршна дискусија о изложеним радовима
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
1. De Vito, L. (2005) Messages – Building Interpersonal Communication Skills, 6th edition, Allyn & Bacon (одабрана поглавља)
2. Гордон, Т. (2001) Како бити успешан наставник, Београд, Креативни центар и Група МОСТ
3. Ковач-Церовић, Т. и др. (уред.) (1995) Учионица добре воље: Увод, Београд, Група МОСТ, УНИЦЕФ, стр. 13-36, 49-84
Општа допунска литература
1. Hartley, P. (2001) Interpersonal Communication, 2nd edition, London and New York, Routledge
2. Попадић, Д., Мрше, С., Ковач-Церовић, Т., Печујлић-Мастиловић, С., Кијевчанин, С., Петровић, Д. и Богдановић, М. (1998) Паметнији не попушта – водич кроз сукобе до споразума, Београд, ЦАА и Група МОСТ
3. Плут, Д. и Маринковић, Љ. (1994) Конфликти и шта са њима, Београд, Креативни центар
↑↑↑