Psihologija

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
предавање - Деца са посебним потребама - концепцијски приступи
I. ДЕЦА СА ПОСЕБНИМ ПОТРЕБАМА – концепцијски приступ Концепцијски приступи и модели, међународна перспектива Основни појмови Класификација и учесталост јављања ометености у развоју

2. недеља
предавање - Ка социјално-инклузивном моделу
Препоруке међународне заједнице за рад са децом са п.п. Инклузија у вртић Инклузија у школу

3. недеља
предавање - Развој деце са посебним потребама
О потребама и правима детета са текоћама у развоју О класама људских потреба у развојном периоду О мотивацији за образовање детета са п.п.

4. недеља
предавање - Игра
Игра и развој деце са посебним потребама Игра као облик подстицања развоја детета са п.п. Врсте стимулативних игара

5. недеља
предавање - Развој индивидуалних функција
2.7. Интелектуални развој детета са п.п. 2.8. Емоционални развој детета са п.п. 2.9. Социјални развој детета са п.п.

6. недеља
предавање - Развој личности особе са п.п.
Особености животног циклуса особе са п.п. Развојни период животног циклуса особе са п.п. Интеграциони процеси у личности (самосвест, идентитет, зрелост)

7. недеља
предавање - ДЕТЕ СА ПОСЕБНИМ ПОТРЕБАМА И ПСИХОЛОШКИ ПОТПОРНИ СИСТЕМИ - 1
3. ДЕТЕ СА ПОСЕБНИМ ПОТРЕБАМА И ПСИХОЛОШКИ ПОТПОРНИ СИСТЕМИ Породица и развој детета са посебним потребама Особености у у динамици породичних односа Откривање очуваних потенцијала детета са п.п.

8. недеља
предавање - ДЕТЕ СА ПОСЕБНИМ ПОТРЕБАМА И ПСИХОЛОШКИ ПОТПОРНИ СИСТЕМИ - 2
Однос детета са п.п. са браћом и сестрама Дете са посебним потребама и вршњаци Дете са посебним потребама и учитељ (васпитач, наставник)

9. недеља
предавање - ДЕТЕ СА ПОСЕБНИМ ПОТРЕБАМА У ВРТИЋУ, ШКОЛИ
Готовост детета са посебним потребама за полазак у школу Припрема детета, родитеља и учитеља пре поласка у школу Период адаптације детета на школу

10. недеља
предавање - Индивидуални образовни план за дете са п.п.
Израда и функција индивидуалног образовног плана Развојне и педагошке индикације за израду ИОП-а Улога учитеља (васпитача), родитеља и педагога/психолога у тиму

11. недеља
предавање - Рад са породицом детета са п.п.
Родитељи као партнери школе Принципи и припрема родитеља за партнерски однос Учешће родитеља у подстицању детета за школу

12. недеља
предавање - Сарадња са наставницима у инклузивном процесу
Припрема учитеља за инклузивни процес Развијање и одржавање позитивних ставова према детету са п.п. Улога учитеља у подстицању детета са п.п. и вршњака за сарадњу

13. недеља
предавање - Инклузија као тип културе школе
Опремање школе за децу са п.п. Индекс припремљености школе за децу са п.п Функционално повезивање школе (вртића) и локалне заједнице
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Шекспир Р. Психологија ометених у развоју, Нолит, Београд, 1979
Хрњица С. Дете са развојним сметњама у редовној школи, Учитељски факултет,Београд, 1997
Рајовић В.: Психосоцијалне детерминанте учења и развоја ментално ретардиране деце, Институт за психологију, Београд 2004
Хрњица и сар.: Ометено дете, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд, 1990 (одабрана поглавља)
Виготски Л.: Основи дефектологије, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд, 1987.
Општа допунска литература
С. Хрњица и аутори: Школа по мери детета –Приручник за рад са ученицима редовне школе који имају тешкоће у развоју
Х. Дејвис: Саветодавни рад са родитељима хронично оболеле и деце ометене у развоју
Различите књиге и чланци, извори са интернета - на сугестију наставника или по избору студента.
↑↑↑