Pedagogija

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
вежбе - Уводни сусрет - предавања
Упознавање и увођење у курс. Однос појма и термина (логички приступ на примерима из области педагогије слободног времена). Терминолошко-појмовне дилеме.

2. недеља
вежбе - Проблеми конституисање педагогије слободног времена - предавања
Предмет, научне области и квантум педагошких знања, специфичност методологије, динамичност праксе. Интердисциплинарност. Допринос међународних организација и институција. Декларације о доколичарском образовању на европском и светском нивоу.

3. недеља
вежбе - Развој педагошких идеја о слободном времену - предавања
Историја мисли о односу сло.вр. и образовања. Феномен слободног времена (прошлост, садашњост, будућност). Теоријске поставке доколице најутицајнијих мислилаца за кристалисање педагошких идеја кроз историјски развој.

4. недеља
вежбе - Савремени теоријски приступи изучавања слободног времена - предавања
Теорије најутицајнијих аутора. Интересовања за слободно време на бившим југословенским просторима. Слободно време у педагошкој литератури код нас. Научна истраживања доколице и образовања – светске релације.

5. недеља
вежбе - Педагошки релевантне опште карактеристике слободног времена - предавања
Време као филозофско-педагошка категорија. Друштвена условљеност. Педагошко осмишљавање сло. вр. као ентитета и интегралног дела човековог времена. Активности сло. вр. (карактеристике, подела, фактори избора). Оправданост, улога и могућности педагошких утицаја на/или помоћу активности сло. вр. Релативност слободе избора активности. Сврсисходност и вредносна обојеност сло. вр. (друштвена и лична). Избор инструмената за испитивање активности и вредносних оријентација сло. вр.

6. недеља
вежбе - Квалитет живљења у сло. вр. као педагошка вредност - предавања
Одређење појма “квалитет живљења” и васпитно-образовне импликације. Конзистентност вреднованог и живљеног у слободном времену. Амбивалентни карактер сло. вр. Девијантни облици коришћења сло. вр. (доконост, наркоманија, алкохолизам и сл.). Снобизам и сло. вр. Боемство и сло. вр. Место, улога, могућности, оправданост и варијанте педагошких интервенција.

7. недеља
вежбе - Доколичарско образовање - предавања
Одређење појма (опште и специфичне одреднице). Васпитање и образовање у слободном времену и специфичност методичких решења. Појам, карактеристике и подела образовних активности деце и младих у сл. вр. Интензитет, сфера и садржај образовних активности у сл. вр. Специфичност методичких решења.Васпитање и образовање за слоб. вр. кроз поједине наставне предмете у школи. Припремање кадрова за педагошки рад у овој област.

8. недеља
вежбе - Комуникације, медији и слободно време деце и младих - предавања
Модалитети комуникације у слободном времену деце и младих. Медији и оријентације на активности у сл. вр. Нове комуникацијско-информацијско-образовне мултимедијске технологије и сло. вр. деце и младих.

9. недеља
вежбе - Активности слободног времена у школи, комуни и породици - предавања
Слободне активности у школи (појам, терминолошке дилеме, функције). Васпитно- образовне импликације. Критеријуми поделе и врсте слободних активности. Игра и стваралаштво деце и младих у сл. вр. Повезаност бављења слободним активностима у школи и коришћење слободног времена у одраслом добу. Сарадња школе са релевантним институцијама у комуни. Функција позоришта, биоскопа, галерија, јавних библиотека, разних клубова и сличних институција за децу и младе. Породична доколица.

10. недеља
вежбе - Методичке специфичности организовања слободних активности - предавања
Практична решења

11. недеља
вежбе - Педагогија спорта и рекреације - предавања
Педагошки аспекти спорта и физичке културе. Појам, функције и специфичности рекреације деце и младих. Рекреативне потребе и мотиви деце и младих. Основни облици рекреације деце и младих. Образовно-културна анимација у овој области. Деца и млади као спортска публика.

12. недеља
вежбе - Образовање и рекреација деце и младих - предавања
Практично-методичко-организациона решења.

13. недеља
вежбе - Педагогија туризма - предавања
Педагошки аспекти туристичке културе. Основне теорије туризма. Образовно припремање и култура путовања. Образовно припремање и култура боравка у рецептивном месту. Рекреативна настава, излети и школске екскурзије (планирање, програмирање и реализација). Туристичко понашање. Туристички доживљај. Девијантни облици понашања.. Појмови акултурације и културне интеграције. Појам туристичког простора. Еколошко образовање деце и младих.

14. недеља
вежбе - Планирање образовно-туристичких активности - предавања
Улога управе школе. Наставници-учесници. Ученици. Туристичке агенције и туристички радници. Рецептивно становништво (одрасли и вршњаци). Туристичка понуда и васпитно-образовна потражња. Туристичко-образовни маркетинг (појам, обликовање разних материјала, употреба медија и сл.). Културно-образовна анимација у туризму.

15. недеља
вежбе - Организационо-методичке особености образовно-туристичког рада - предавања
Практична решења.
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Чомић, Ђ. (1990) Психологија туризма, Туристичка штампа, Београд
Хуизинга, Ј. (1970) Хомо луденс, Матица хрватске, Загреб
Качавенда Радић, Н. (1989) Слободно време и образовање, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд
Качавенда Радић, Н. (1992) Рефлексије (о/и) слободног времена, ИПА, Београд
Крипендорф, Ј. (1986) Путујуће човечанство - За ново поимање слободног времена и путовања, Завод за истраживање туризма, Загреб
Митић, Д. (2001) Рекреација, Фак. спорта и физичког вас., Београд
Ненадић, М. (1997) Нови дух образовања, Просвета, Београд
Николић, Р. (1994) Педагошке вредности школе у природи, ИПА, Београд
Слободно време (1979) Ризница за младе, Београд
Тодоровић, А. (1990) Теорије туризма и културно-уметничке вредности, Београд
Качавенда Радић, Н. (1994) Образовна припремљеност и подобност становништва за рецептивни туризам, “Андрагошке студије”, Вол. 1, бр. 1-2.
Лазаревић, Б. (2004) Светска асоцијација за доколицу и рекреацију – Место и улога комисије за образовање, “Андрагошке студије”, бр. 1-2.
Коцић, Љ. (1972) Слободне активности у структури васпитно-образовне делатности школе, Настава и васпитање, бр. 3
Истраживања у педагогији и андрагогији (1997) Зборник радова, Београд, ИПА, чланци:
Качавенда Радић, Н. Истраживања у области доколице и образовања - светске релације
Овесни, К. Међусобне рефлексије родитеља и њихове деце на однос према слободном времену и његов садржај
Чомић, Ђ. (1990) Психологија туризма, Туристичка штампа, Београд
Хуизинга, Ј. (1970) Хомо луденс, Матица хрватске, Загреб
Качавенда Радић, Н. (1989) Слободно време и образовање, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд
Качавенда Радић, Н. (1992) Рефлексије (о/и) слободног времена, ИПА, Београд
Крипендорф, Ј. (1986) Путујуће човечанство - За ново поимање слободног времена и путовања, Завод за истраживање туризма, Загреб
Митић, Д. (2001) Рекреација, Фак. спорта и физичког вас., Београд
Ненадић, М. (1997) Нови дух образовања, Просвета, Београд
Николић, Р. (1994) Педагошке вредности школе у природи, ИПА, Београд
Слободно време (1979) Ризница за младе, Београд
Тодоровић, А. (1990) Теорије туризма и културно-уметничке вредности, Београд
Качавенда Радић, Н. (1994) Образовна припремљеност и подобност становништва за рецептивни туризам, “Андрагошке студије”, Вол. 1, бр. 1-2.
Лазаревић, Б. (2004) Светска асоцијација за доколицу и рекреацију – Место и улога комисије за образовање, “Андрагошке студије”, бр. 1-2.
Коцић, Љ. (1972) Слободне активности у структури васпитно-образовне делатности школе, Настава и васпитање, бр. 3
Истраживања у педагогији и андрагогији (1997) Зборник радова, Београд, ИПА, чланци:
Качавенда Радић, Н. Истраживања у области доколице и образовања - светске релације
Овесни, К. Међусобне рефлексије родитеља и њихове деце на однос према слободном времену и његов садржај
↑↑↑