Sociologija
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - 1. Упознавање са планом и програмом
|
2. недеља предавање - 2. Друштвени и историјски контекст у коме се одвија образовање
|
3. недеља предавање - 3. Шта је предмет социологије образовања?
|
4. недеља предавање - 4. Главне теоријске парадигме у социологији образовање
4. Главне теоријске парадигме у социологији образовање
a) Функционализам
b) Марксизам
|
5. недеља предавање - 4. Главне теоријске парадигме у социологији образовање
5. Главне теоријске парадигме у социологији образовање (ИВ и В час)
c) Интеракционизам
d) Нова социологија образовање
|
6. недеља предавање - 5. Социологија образовања и њен развој у Србији
|
7. недеља предавање - 6. Образовање и друштвено-политички контекст
|
8. недеља предавање - Образовање и друштвене неједнакости
Образовање и социјална стратификација |
9. недеља предавање - Образовање и друштвене неједнакости
Образованје и род |
10. недеља предавање - Школски контекст, курикулум, уџбеници, наставници
|
11. недеља предавање - Реформе у образовање или Шта је неопходно реформисати?
Реформа образовног система |
12. недеља предавање - Реформе у образовање или Шта је неопходно реформисати?
Средња школа |
13. недеља предавање - Реформе у образовање или Шта је неопходно реформисати?
Високо образовање: Преболоњски универзитет |
14. недеља предавање - Реформе у образовање или Шта је неопходно реформисати?
Високо образовање: Болоњски универзитет |
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Флере С., Образовање за све? (Р/КДА)
Apple M. W. (2012): “O analizi hegemonije”, u Apple, Ideologija i kurikulum, Beograd: Fabrika knjiga, str.50-94.
Bernstajn B. (2012): “Klasa i pedagogije: vidljive i nevidljive”, u Reč: Časopis za književnost i kulturu, i društvena pitanja, broj 82/2012, str. 123-152.
Burdije P. i Paseron Ž.-K. (2012): “Reprodukcija u obrazovanje, društvu i kulturi”, u Reč: Časopis za književnost i kulturu, i društvena pitanja, broj 82/2012, str. 67-122
Filipović M. (2013): “Bipolarnost školskih mreža”, u Filipović M., Škola i društvene nejednakosti, Beograd: Hesperia.edu, str. 63-122.
Gevirc Š. i Krib A. (2012): “Razumevanje obrazovanja: uloga sociologije”, u Gevirc Š. i Krib A., Razumevanje obrazovanje: Sociološka perspektiva, Beograd: Fabrika knjiga, str.19-54
Jarić I. (2010): Bolonjska reforma visokog školstva u Srbiji: Problemi, dileme, očekivanja i strahovi nastavnog osoblja na Beogradskom univerzitetu, Beograd: Institut za filozofiju i društvenu teoriju i IP “Filip Višnjić” a.d.
Jarić I. i Vukasović M., (2009): „Faktori slabe efikasnosti studiranja u uslovima bolonjske transformacije visokog školstva u Srbiji“, Filozofija i društvo, broj 2/2009, str. 119-151.
Liessmann K.P (2008): Teorija neobrazovanosti: Zablude društva znanja, Zagreb: Jasenski i Turk, str.63-74 i 89-106.
Liessmann K.P (2008): Teorija neobrazovanosti: Zablude društva znanja, Zagreb: Jasenski i Turk, str.63-74 i 89-106.
Општа допунска литература
Георгиевски П., Војин Милић и проучавање образовања као канала друштвене покретљивости (Р/ЧДА)
Марков С., Један поглед на Милићево проучавање образовања (Р/ЧДА)
Миладиновић С., Обрасци формирања и репродукције владајућих елита у бившој Југославији II: Канали вертикалне покретљивости-образовање и политичка активност (Р/ЧДА)
Милић А., Идеја васпитања и историјска стварност породице (Р/ЧДА)
Јарић И., Школа (Р/ЧПН)
Јарић И., Зачарани круг представа о мушком и женском (Р/ЧПН)
Георгиевски П., Културна функција наставног програма (Р/ЧДА)