Andragogija
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Уводно предавање: Кључна отворена питања когнитивног развоја
- Отворена питања у вези са когнитивном развоју
- Која су отворена питања?
- Који одговори се нуде на кључна отворена питања когнитивног развоја
|
1. недеља вежбе - Кључна отворена питања когнитивног развоја (групна дискусија)
Групна дискусија о кључним отвореним питањима у области истраживања когнитивног развоја |
2. недеља предавање - Развој мозга и когнитивни развој
- Кључне промене у развоју мозга (структуралне и функционалне промене)
- МRI и fMRI као методе истраживања развоја мозга
- Како развојне промене на нивоу мозга утичу на развојне промене на когнитивном плану
- Кључна истраживања о односу развоја мозга и когнитивног развоја
|
2. недеља вежбе - Избор теме за семинарски рад и избор релевантне литературе
(групна дискусија и демонстрација)
- Упознавање са неким актуелним теоријским и истраживачким проблемима у области когнитивног развоја
- Упознавање са електронским базама чланака из области когнитивног развоја и раду са њима
- Демонстрација претраживања електронских база чланака из области когнитивног развоја
- Дискусија о могућим темама за семинарски рад, инструкције за израду рада и рокови
|
3. недеља предавање - Конструктивистички приступ когнитивном развоју: Пијажеова теорија
- Основне претпоставке
- Основни појмови
- Основне карактеристике стадијума когнитивног развоја
|
3. недеља вежбе - Испитивање деце (теренско истраживање)
Студенти су обавезни да обаве испитивање једног детета (узраст 5-6 или 8-9 година) користећи »Дечија слика света« и батерију за испитивање конкретно-операционалног мишљења и да напишу извештај о испитивању у складу са задатом формом |
4. недеља предавање - Конструктивистички приступ когнитивном развоју: Пијажеова теорија
- Основна истраживачка питања и кључна истраживања (са анализом метода коришћених у овим истраживањима)
- Најважније критике Пијажеове теорије
- Јаке и слабе стране Пијажеове теорије
|
4. недеља вежбе - Израда семинарског рада (менторски рад)
- Студенти су обавезни да на састанак са ментором дођу са предлогом теме за семинарски рад и предлогом чланака који ће се користити за писање семинарског рада
- Заједно са ментором се утврђује тема и избор чланака
- Заједно са ментором се утврђује структура семинарског рада |
5. недеља предавање - Конструктивистички приступ когнитивном развоју: Неопијажетанске теорије
- Које су претпоставке Пијажеове теорије задржане у оквиру неопијажетанских теорија
- Преглед најутицајнијих неопијажетанских теорија
- Типична истраживања у оквиру неопијажетанских теорија
- Типичне методе које се примењују у оквиру неопијажетанских теорија
- Јаке и слабе стране неопијажетанских теорија
|
5. недеља вежбе - Израда семинарског рада (менторски рад)
- Студенти су обавезни да на састанак са ментором дођу са предлогом теме за семинарски рад и предлогом чланака који ће се користити за писање семинарског рада
- Заједно са ментором се утврђује тема и избор чланака
- Заједно са ментором се утврђује структура семинарског рада
|
6. недеља предавање - Когнитивно-информациони приступ (Information processing approach)
- Основне претпоставке когнитивно-информационог приступа
- Основни појмови
- Типична питања која се истражују у оквиру когнитивно-информационог приступа
- Типична истраживања у оквиру когнитивно-информационог приступа
- Типична методе које се примењују у оквиру когнитивно-информационог приступа
- Јаке и слабе стране когнитивно-информационог приступа
|
6. недеља вежбе - Израда семинарског рада (менторски рад)
- Студенти су обавезни да на састанак са ментором дођу са предлогом теме за семинарски рад и предлогом чланака који ће се користити за писање семинарског рада
- Заједно са ментором се утврђује тема и избор чланака
- Заједно са ментором се утврђује структура семинарског рада
|
7. недеља предавање - Социо-културни приступ когнитивном развоју: Теоријски оквир Виготског
- Основне претпоставке концепције Виготског
- Основни појмови
|
7. недеља вежбе - Испитивање деце (теренско истраживање)
Студенти су обавезни да обаве испитивање једног детета (узраста 9-10 или 14-15 година) користећи методу двојне стимулације и да напишу извештај о испитивању у складу са задатом формом |
8. недеља предавање - Социо-културни приступ когнитивном развоју: Теоријски оквир Виготског
- Типична питања о когнитивном развоју којима се бави теорија Виготског
- Преглед критика упућених теорији Виготског
- Јаке и слабе стране теорије Виготског
|
8. недеља вежбе - Израда нацрта истраживања – избор проблема и методологије (менторски рад)
- Студенти су обавезни да на састанак са ментором дођу са предлогом истраживачких питања која би предмет истраживања за које се развија нацрт заједно са образложењем
- Заједно са ментором се утврђују истраживачка питања
- Заједно са ментором се утврђује елементи нацрта које студент треба да развије
|
9. недеља предавање - Социо-културни приступ когнитивном развоју: неовиготскијанске теорије
- Које су претпоставке теорије Виготског задржане у оквиру неопијажетанских теорија
- Преглед најутицајнијих неовиготскијанских теорија
- Типична истраживања у оквиру неовиготскијанских теорија
- Типичне методе које се примењују у оквиру неовиготскијанских теорија
- Јаке и слабе стране неовиготскијанских теорија
|
9. недеља вежбе - Израда нацрта истраживања – избор проблема и методологије (менторски рад)
- Студенти су обавезни да на састанак са ментором дођу са предлогом истраживачких питања која би предмет истраживања за које се развија нацрт заједно са образложењем
- Заједно са ментором се утврђују истраживачка питања
- Заједно са ментором се утврђује елементи нацрта које студент треба да развије
|
10. недеља предавање - Социјална интеракција и социо-културно окружење као фактори когнитивног развоја
- Основна истраживачка питања
- Истраживања повезаности између социо-демографских карактеристика и когнитивног развоја
- Утицај асиметричне и симетричне face to face интеракције на когнитивни развој
- Утицај институционалног оквира на когнитивни развој
- Утицај социо-културног окружења на когнитивни развој (крос-културална истраживања)
- Отворена питања и дилеме у вези са утицајем социо-културног окружења и когнитивног развоја
|
10. недеља вежбе - Семинарски радови студената: Излагање и дискусија
Студенти излажу своје семинарске радове (Power point презентација обавезна) у оквиру 15 минута, а затим одговарају на питања колега и наставника (5 минута) |
11. недеља предавање - Психометријски приступ когнитивном развоју
- Основне претпоставке и основни појмови
- Компаративна анализа психометријског приступа са другим приступима
- Принципи конструкције инструмената за мерење интелигенције у развоју и принципи мерења
- Основна сазнања о развоју интелектуалних способности
- Утицај наслеђа и средине
- Јаке и слабе стране психометријског приступа
|
11. недеља вежбе - Семинарски радови студената: Излагање и дискусија
Студенти излажу своје семинарске радове (Power point презентација обавезна) у оквиру 15 минута, а затим одговарају на питања колега и наставника (5 минута) |
12. недеља предавање - Преглед нових приступа, истраживања и значајних отворених питања
- Конекционистички приступ
- Приступ динамичких система
|
12. недеља вежбе - Семинарски радови студената: Излагање и дискусија
Студенти излажу своје семинарске радове (Power point презентација обавезна) у оквиру 15 минута, а затим одговарају на питања колега и наставника (5 минута) |
13. недеља предавање - Преглед нових приступа, истраживања и значајних отворених питања
- Еволуциона психологија и когнитивни развој
- Дискурс психологија и когнитивни развој
|
13. недеља вежбе - Семинарски радови студената: Излагање и дискусија
Студенти излажу своје семинарске радове (Power point презентација обавезна) у оквиру 15 минута, а затим одговарају на питања колега и наставника (5 минута) |
14. недеља - - Припрема за испит
Припрема за испит (консултације са наставником) |
15. недеља - - Испит
Студенти полажу испит |
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
- 5 изворних чланака из научних часописа изабраних од стране студента у зависности од избора теме за семинарски рад и излагање и дискусију
2 књиге или 10 чланака по избору студената (у договору са наставником) који добро репрезентују два приступа когнитивног развоја које студент треба да припреми за усмени испит