Pedagogija
Предмет:Педагогија слободног времена
Предавачи:
Не постоје подаци о траженом предавачу. изборни предмет Број бодова: 4.00 Начин полагања: писмени и/или усмени
Садржај предмета: Предмет курса је васпитно-образовна проблематика слободног времена деце и младих у најширем смислу и спецификованим аспектима. Проучава се кроз неколико проблемских целина: - Општа педагогија слободног времена (слободно време као феномен и као научно-теоријска поставка; проученост и васпитно-образовне импликације, предуслови, могућности, ефекти; доколичарско образовање: образовање у слободном времену и за слободно време);
- Историјска и међународна димензија интересовања за васпитно-образовне проблеме слободног времена;
- Спорт и рекреација деце и младих;
- Игра и стваралаштво у слободном времену деце и младих;
- Педагошки аспекти туризма: образовно-туристичке активности у функцији развоја културе путовања, боравка у туристичком месту, толеранције интернационалне и интеркултурне различитости; животна и туристичка средина; еколошко-туристичко образовање деце и младих;
- Комуникације, медији и слободно време деце и младих;
- Слободно време деце и младих у спецификованим условима (школа, културне институције, породица, комуна, деца са посебним потребама, пол...).
Циљ изучавања предмета: Циљ курса је стицање релевантних знања, умења и формирање ставова ради проналажења адекватног професионалног доприноса развоју културе коришћења слободног времена деце и младих. Курс даје базу на основу које се отвара широка лепеза могућности даље конкретизације примене и усавршавања стечених знања, вештина, умења, ставова у пракси и кроз праксу.
Вештине и способности
Кроз курс студент се оспособљава да:
- Проучава природу слободног времена (као феномена и теоријске концепте), испитује образовне потребе и образовне могућности слободног времена конкретне категорије појединаца, школе, комуне и шире заједнице.
- Планира и програмира, обликује потребне образовне материјале, учествује у организацији, реализацији и евалуацији разних културно-образовних активности (по садржају и организационим решењима).
- Процењује, истражује, коригује и унапређује образовне ефекте слободног времена у школи, породици, комуни и широј заједници.
- Развија саветодавне професионалне способности и вештине у овој области (директно и/или преко наставника и других стручњака у области културе и образовања).
- Стиче се вештина адекватне селекције садржаја и облика културно-образовне понуде, обликовање истих и умешност културне анимације.
- Перципира, процењује, саветује и промишља допринос квалитета коришћења слободног времена општем квалитету живљења деце и младих.
- Организује и реализује микро истраживања у овој области.
Предуслови за полагање: Успешно савладани предходни курсеви предвиђени наставним планом студијске групе. Облици наставе: Настава се реализује кроз: предавања; семинарске вежбе (радионице); консултације и индивидуални рад са студентима; практична вежбања која укључују појединачне и групне посете разним институцијама у вези са слободним временом деце и младих. Обавезе студената: Активно учешће у настави, семинарским и практичним вежбањима, презентација задатих домаћих и других радова, положени колоквијуми, консултовање
|