Педагогија
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља - - Уводни час
Упознавање са циљевима и садржајем курса, начином рада, обавезама и могућностима, предвидјеним радом на терену и литературом. Анализа претходног степена студирања и шта учесници виде као недостатак, те могућност надокнаде те области током овог предмета. Престављање учесника и њиховог претходног професионалног искуства. Презентација тема са којима ће се учесници током курса сусретати и могућност адаптације предвидјених тема потребама учесника. Презентација уобичајених послова којима се предшколски педагог бави и дискусија |
2. недеља вежбе - Анализа програма
Шта битно одредјује рад предшколске установе (институционални оквир, законска и нормативна акта, програмска опредељења, имплицитна педагогија васпитача, постојећи стандарди, микро елементи структуре институције..) Израда конкретног програма рада установе на основу Основа програма- анализа програма, анализа окружења, прављење профила установе |
3. недеља вежбе - Планирање
Шта битно одређује рад предшколске установе (институционални оквир, законска и нормативна акта, програмска опредељења, имплицитна педагогија васпитача, постојећи стандарди, микро елементи структуре институције..) Израда конкретног програма рада установе на основу Основа програма- анализа програма, анализа окружења, прављење профила установе |
4. недеља пројекат - Израда приручника
Израда упутстава/приручника за рад са децом одредјеног узраста који је намењен васпитачима или сестрама (одабир тема, одабир структуре, графичка решења, и сл. |
5. недеља вежбе - Начини презентације
Израда и презентација извештаја о пројекту/процесу рада установе: презентација процеса и продукта; адаптација извештаја популацији којој се презентује; одабир начина презентације; евалуација урадјеног |
6. недеља пројекат - Израда есеја према одређеној теми
Одабир проблема којим ће се учесник на мастер студијама бавити. Израда индивидуалног плана рада и израда нацрта инструмента који ће се користити на терену, односно методолошког приступа. Избор проблема се врши између различитих вештина које предшколског педагога чекају у раду.Сваку од тема пропратиће организовање неке врсте пилот или мини истраживања, уношење иновација у васпитно-образовни рад, мање акционо истраживање и сл. |
7. недеља пројекат - Израда инструмената за праћење програма
Израда инструмената за праћење програма рада установе (одредјивање филозофије одредјеног програма, прављење индикатора и примера понашања који ће фигурирати у протоколу посматрања) |
8. недеља предавање - праћење деце и породице
Праћење деце и породице (проблеми и начини праћења, врсте и теме праћења, рад са различитим популацијама, адаптирање програма потребама деце и породице |
9. недеља вежбе - Опремљеност дидактичким материјалом
Опремање и структуирање дидактичког материјала (израда дидактичких средстава, процена опремељености, нормативи опремљености, типови опремања предшколских установа, анализа функционалности опремања одредјеног типа |
10. недеља предавање - Праћење организације установе
Праћење организације установе у целини (пријем деце, адаптација, подела у групе и распоредјивање, рапоред дневних активности, облици рада које установа нуди деци и родитељима) |
11. недеља пракса - Евалуација програма
Евалуација реализације програма (одредјивање основних поставки евалуације и надзора, спољашња и унутрашња евалуација; израда стратегије за евалуацију установе као целине); Прављење интервјуа са стручним сарадницима о природи и проблемима послова које раде у установама (део питања везан је за проблем којим се учесници током семестра баве!) |
12. недеља предавање - Вођење политике установе
Вођење политике установе у сарадњи са другим актерима (пријем и распоредјивање васпитача, решавање проблема у колективу, тимски рад, макро и микро проблеми водјења политике установе, имплементација нових програма и облика рада) |
13. недеља вежбе - Постер дискусија
Прављење постер дискусије од делова есеја које су учесници спремни да прикажу. Дискусија и добијање повратне информације од других учесника
Финализација пројекта које су учесници током семестра развијали- Индивидуалне консултације
|
14. недеља - - Одбрана практичних радова
Презентација и оцењивање групних радова реализованих током часова и на терену.
Предаја есеја. |
15. недеља - - Закључне дискусије
Закључне дискусије о могућностима и правцима рада предшколског педагога у перспективи и евалуација курса. |
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Закони, нормативи, Основе програма који важе у предшколском домену
Свеобухватна анализа система основног образовања у СРЈ (2001), Уницеф, Београд
Реформа образовања у републици Србији-школски програм, (2003) Министарство просвете и спорта СР Србије
Мирјана Пешић и ср. (1998): Педагогија у акцији, Институт за педагогију и андрагогију, Београд
Живка Крњаја (2005): Увод у педагогију, АМ графиц, Београд
Ј. Леипзиг&Ј,, Лесцх (2001): Праћење и посматрање деце у процесу подучавања
Национални извештај о реализацији циљева Светског самита за децу (2001), Влада Савезне републике Југославије
Истраживање вишеструких показатеља здравственог стања и понашања жена и деце,УНИЦЕФ
М. Пешић, М. Марковић, И. Максимовић, Г. Зиндовић, Д. Коруга (2001) Предшколско васпитање и образовање у СР Југославији, ЦРС, Београд
К. Торкингтон, К. Ландерс (1999): Унапрењивање вештине едукатора у области раног детињства, ЦРС, Београд
М. Митровић (1994): Приказивање садржаја у штампаним дидактичким материјалима и уџбеницима за децу од 6-8 година, ИПА, Беопрес, Београд
Приручници из методологије
Општа допунска литература
H. Portner (2001): Training mentors is not enough (Everything Else Schools and Districts Need to Do), Corwin Press, INC. California, USA
S. D. Brookfield (1990): The Skillful Teacher, Jossey-Bass
Inc. California, USA
M. Silberman & K. Lawson (1995): 101 Ways to Make
Training Active, Jossey-Bass/Pfeiffer, San Francisco, CA, USA
B . Miller (1996): Community Mobilization: Strategies to
Support Young Children and Their Families, Families and
Work Institute, New York, USA
C. A. Decker&J. R. Decker (1980): Planning and
Administering Early Childhood Programs, Charless E.
Merrill Publishing Co, Ohio, USA