Педагогија

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
предавање - Васпитни рад наставника
Васпитни рад наставника – од трансмисивне до прогресивне оријентације (од спољашњег механизма контроле ка подршци аутономном поступању у учионици).

2. недеља
предавање - Бихејвиорaлни и хуманистички приступ у основи концепција васпитног рада
Бихејвиорaлни и конструктивистички/ хуманистички приступ у основи теоријских концепција васпитног рада наставника. Поређење васпитних стилова наставника на одабраним примерима. Поређење основних типова васпитног рада наставника: а) заснованог на претпоставкама критичке педагогије, хуманистичке психологије и конструктивистичке теорије учења и б) заснованог на претпоставкама бихејвиористичке теорије учења и мотивације.

3. недеља
предавање - Теорија самоодређења
Теорија самоодређења као оквир за разумевање и класификацију теоријских концепција и стратегија васпитног рада наставника на континууму контрола – аутономија. Концептуализација основних људских потреба и диференцијација типова регулације у домену екстринзичке мотивације.

4. недеља
предавање - Васпитни рад усмерен на наставничку контролу
Концепције васпитног рада наставника усмерене на наставничку контролу понашања ученика (Ли Кантера, Фредерка Џонса и Рудолфа Драјкурса).

5. недеља
предавање - Васпитни рад усмерен на подржавање аутономије ученика
Концепције васпитног рада наставника усмерене на подржавање аутономије ученика (Вилијема Гласера, Томаса Гордона и Алфија Кона).

6. недеља
предавање - Процедуралне стратегије васпитног рада наставника
Анализирање примера правила понашања и употреба казни и награда у настави

7. недеља
предавање - Интерперсоналне стратегије васпитног рада наставника
Анализирање компоненти климе у учионици и комуникације између наставника и ученика. Представљање васпитног значаја одељенских састанака и могућности унапређивања интерперсоналних односа кроз различите ваннаставне активности.

8. недеља
предавање - Дидактичке стратегије васпитног рада наставника
Препознавање васпитног потенцијала организације и модалитета наставног рада на примерима програмских садржаја и наставних активности.

9. недеља
предавање - Схватање васпитања у концепцијама образовања и у дидактичким теоријама.
Литература: Брофи, Џ. (2015). Како мотивисати ученике да уче. Београд: Clio (стр. 229-323).
Лалић-Вучетић, Н., Ђерић, И. и Ђевић, Р. (2009). Ученичка аутономија и интерперсонални стил наставника у теорији самодетерминације, Зборник Института за педагошка истраживања, 41 (2), стр. 349-366.
Рудерс, П. (2003): Интерактивна настава, Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета у Београду (стр. 53-58, 67-73).
Тадић, А. (2019). На дистанци од манипулације – еманципаторска компонента васпитног рада наставника. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета (стр. 22-53, 81-206).
Трнавац, Н. (2005). „Дисциплинска лествица“ као индикатор нивоа и квалитета васпитног деловања наставника, Иновације у настави, 18 (4), стр. 5-20.
Mерије, Ф. (2014). Образовање је васпитање: етика и педагогија. Београд: Завод за уџбенике (стр. 9-30).
↑↑↑